آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

به سوی دنیای فناوری اطلاعات

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۵۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است


 

 

آموزش استفاده از زیرنویس فارسی

 

 

نرم افزار های بسیاری برای پخش فیلم وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید. نرم افزارهایی مانند KMplayer ، پخش کننده پیش فرض ویندوز (مدیا پلیر) و یا جت آدیو که همگی این نرم افزار ها قابلیت نمایش زیر نویس فارسی فیلم را نیز دارا میباشند.

 

در این مطلب آموزش استفاده از زیرنویس فارسی را برای شما آماده کرده ام.

 

برای نمایش زیرنویس فارسی دو روش وجود دارد:

 

 

روش اول:

زیرنویس را در داخل فولدر فیلم قرار داده و با فیلم هم نام میکنیم.


برای مثال :
Cinderella.avi
Cinderella.srt

 

بعد از این کار با اجرای فیلم، زیرنویس نیز اجرا میشود.


نکته: برای زیرنویس های sub/idx هر دو فایل باید با فیلم همنام باشند تا به صورت اتوماتیک لود شوند.

 

 

روش دوم:

در این روش تنها کافیست ابتدا فیلم را در برنامه پخش باز کنید و سپس فایل زیرنویس را گرفته و در محیط پخش کننده فیلم رها کنید.


در این روش نیازی به هم نام سازی زیرنویس ها نیست.


همچنین میتوان زیرنویس را از هر جای کامپیوتر وارد کنید و نیازی به قرار دادن زیرنویس در فولدر فیلم نیست.

 

نکته: برای زیرنویس های sub/idx کشیدن یکی از فایلها کافیست.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۱۶
مهندس شهاب عکاشه

شرکت سامسونگ با تمدید نکردن یکی از دامین‌های خود، میلیون‌ها کاربر را در معرض هک شدن قرار داده است.


یک محقق امنیتی به نام João Gouveia زود متوجه این خطر شد و قبل از دسترسی افراد دیگر، مشکل این دامین را برطرف کرد.

 

دامین مورد نظر Ssuggest.com نام دارد که به برنامه‌های متوقف شده سامسونگ در سال 2014 مرتبط می‌شود. عملکرد کلیدی S suggest، ویجت‌هایی بودند که برنامه‌های پیشنهادی سامسونگ را معرفی می‌کردند و کاربر می‌توانست آن‌ها را از Play Store دانلود کند. این وبسایت یک جنبه اجتماعی نیز داشت، با ادغام با اکانت فیس بوک کاربر به وی نشان می‌داد که دوستان وی از چه برنامه‌هایی استفاده می‌کنند. حتی اگر از آن برنامه دیگر پشتیبانی نمی‌شد یا با گوشی‌های مدل جدیدتر سامسنوگ سازگاری نداشت، بازهم به روی دستگاه‌های قدیمی برخی از کاربران وجود داشت و درصورتی‌که این دامین در دستان افراد سود جو با نیت شوم می‌افتاد، دستگاه‌های قدیمی این دسته از کاربران بیشتر از دیگران در معرض خطر قرار می‌گرفت.

 

Gouveiaکه مدیر ارشد بخش تکنولوژی شرکت Anubis Lebs است، توضیح می‌دهد که وب سایت S Suggest اجازه دسترسی به گوشی کاربران را داشت و می‌توانست دستگاه‌های آنان را Reboot کند یا برنامه‌ها را به صورت اتوماتیک نصب کند که به همین دلیل دستگاه‌های کاربران در معرض خطر زیادی قرار می‌گرفت. ظاهرا هرکسی که به دامین دسترسی داشته است، می‌توانسته به راحتی نرم افزارهای مخرب را به روی گوشی‌های کاربران نصب کند و مسیر سواستفاده باز می‌شد. شرکت سامسونگ مدعی است که حتی اگر فردی به این دامین دسترسی پیدا می‌کرد نیز اجازه نصب بدافزارها را نداشت و بالطبع قادر به کنترل دستگاه کاربران نیز نبود. این شرکت هیچ گونه اطلاعات بیشتری در اختیار خبرنگاران و در رابطه با این موضوع قرار نداد. صحت این ادعای سامسونگ هم هنوز تایید نشده است.

 

سامسونگ قبلا نیز به دلیل کارهای ضعیف اینچنینی مورد انتقاد قرار گرفته است. یک محقق چند ماه پیش اعلام کرده بود که برنامه Tizen بدترین کدهای امنیتی که وی تا به حال مشاهده کرده است را دارد. به گفته وی، این برنامه سرشار از باگ و بسیار آسیب پذیر است. با وجود همه اخباری که پیرامون مسائل امنیتی محصولات سامسونگ وجود دارد، این شرکت باید برای نگه‌داری اعتبار و حسن شهرت خود تلاش بیشتری کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۵۹
مهندس شهاب عکاشه


ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus لذت استفاده از گوشی‌های پرچم‌دار برای علاقه‌مندان به فناوری اگر محدودیت‌های جنبه اقتصادی آن را کنار بگذاریم، هیجانی وصف‌نشدنی دارد، بالأخص از آن سبب که این افراد توانایی استفاده از اکثر قابلیت‌های این نوع گوشی‌ها را با توجه به مطالعه‌ای که در مورد آنها انجام می‌دهند، دارند.

هرساله شرکت‌های مشهور تولید گوشی‌های هوشمند یک یا دو گوشی پرچم‌دار را عرضه می‌کنند، که امروز قصد داریم جدیدترین گوشی پرچم‌دار شرکت کره‌ای LG "ال جی" یعنی LG G6 (ال جی جی 6) را مورد بررسی قرار دهیم.

در همین ابتدا باید بدانید هفت روز دیگر (27 ژوئن - 6 تیرماه) دو نسخه دیگر از LG G6 یعنی LG G6 Plus و LG G6 Pro معرفی خواهد شد که برخی از قابلیت‌های بیشتر و متفاوت‌تر در آنها ایجاد خواهد شد اما در این گزارش  میخواهیم مشخصات و قابلیت‌های LG G6 را موردبررسی قرار دهیم.

کسانی که به دنبال یک گوشی همه چیز تمام برای خود هستند حتماً به پرچم‌دار شرکت الجی توجه ویژه‌ای داشته باشند، زیرا این شرکت در ارائه ویژگی‌های جدید در بین شرکت‌های مشهور معمولاً پیشروتر عمل می‌کند، برای مثال ال جی جزو اولین شرکت‌هایی بود که از دوربین‌های دوگانه برای گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده کرد. البته این پیشرو بودن بعضاً به ضرر این شرکت هم تمام شده است.

در این میان گوشی LG G6 را باید به نوعی مزد زحمات و تحقیقات گسترده این شرکت در فناوری گوشی‌های هوشمند دانست. زیرا به یک گوشی پرطرفدار در بین کاربران تبدیل شده است.

به طور کلی گوشی‌های ال جی را باید بیشتر برای کاربران حرفه‌ای دانست زیرا رابط کاربری آن با توجه به قابلیت‌های بسیاری که در اختیار قرار می‌دهد، به ناچار کمی پیچیده از کار در می‌آید، اما به آزادی عملی که ارائه می‌دهد، می‌ارزد.

 

 ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus

 

برای آشنایی با گوشی LG G6 ( ال جی جی 6) بهتر است  مشخصات کلی  آن در یک نگاه آشنا شویم و بعد به ویژگی‌های شاخص آن بپردازیم. 

ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus 
  •  بررسی مشخصات شاخص ال جی جی 6  -  LG G6

طراحی ظاهری و اندازه  ال جی جی 6

یکی از شاخصه های مهم برای مخاطبان طراحی ظاهری گوشی است که برای جی 6  ما با یک طرح ساده و کلاسیک روبرو هستیم  ، ظاهری که این روز ها بسیار مُد است .

این گوشی با ابعاد حدود 15 در 7 سانتی متری و ضخامتی تقریبی 8 میلیمتری  و بدنه محافظت شده با شیشه کورنینگ گلوریا گلس 5 برای پشت آن و گلوریا گلس 3 برای صفحه  برای مقاومت دربرابر خش و ضربات احتمالی ، حاشیه کم کنار نمایشگر و ضد آب و گرد غبار بودن بسیار خوش دست و زیبا می نماید و حس یک گوشی مدرن را به طور کامل انتقال می دهد.

ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plusال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plusال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus

 

صفحه نمایش ویژه ال جی جی 6

ال جی برای جی 6 از  صفحه‌ نمایش 5.7 اینچی با وضوح تصویر  QHD FullVision استفاده کرده است.  نسبت ابعاد نمایشگر  در این گوشی با اهدافی خاص برای ارانه قابلیت های منحصر به فرد در نرم افزاری گوشی ، یک به دو (نسبت 1:2) است یا به عبارت دیگر مانند دو مربع روی هم قرار داده شده است. 
یکی از قابلیت هایی که بر همین اساس در این گوشی ارائه شده است ، " عکاسی مربع " و عکاسی ترکیبی" است ، که با آنها میتوانید عکس هایی خارق العاده خلق کنید.

همچنین این نمایشگر از فناوری ™Dolby Vision و HDR10  هم در نمایش تصاویر و فیلم ها پشتیبانی میکند که این را هم باید از همان قابلیت های پیشرو بودن ال جی دانست که در ابتدا اشاره کردیم.

 

ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus

 

دوربین های دوگانه بی نظیر و منحصر به فرد ال جی جی 6

چیزی که همیشه در گوشی های ال جی شاخص بوده است قابلیت های بسیار زیاد در نرم افزار عکاسی و فیلمبرداری گوشی بوده است ، در حال حاضر هم ال جی در G6 هم با دوربین دوگانه 13 مگاپیکسلی (13+13 مگاپیکسل) امکان تصویر برداری عریض تا 125 درجه را فراهم کرده است.

همانطور که گفتیم قابلیت " عکاسی مربع " و عکاسی ترکیبی"  نیز از قابلیت های دیگر گوشیال جی G6 است که ویژگی ها امکانات بی نظیری را برای عکس های خارق العاده به کاربر میدهد .

این گوشی  قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K را  نیز دارد.

در تصاویر زیر با قابلیت های این گوشی آشنا شوید.

ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus
 ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus
 

این گوشی با بهره گیری از میکروفن دارای AOP بالا (نقطه بار اضافی آکوستیک) و فناوری ضبط  پیشرفته Hi-Fi، صدا را با محدوده وسیع‌تر فرکانس وسیع تر و پویاتر و در نتیجه کیفیتی بسیار عالی ضبط می کند.

 دوربین سلفی این گوشی اما در اقدامی عجیب  5 مگاپیکسل است و تنها ویژگی آن ثبت تصاویرعریض تا 100 درجه است.

 

باتری قدرتمند به همراه فناوری کاهنده مصرف باتری منحصر به فرد ال جی جی 6

هیچ کاربری حتی با وجود رواج پیدا کردن پاوربانک ها نمیتواند  نسبت به میزان شارژدهی باتری گوشی خود بی تفاوت باشد، ال جی در این گوشی نه تنها به این موضوع بی توجه نبوده است ، بلکه به فکر علاقه مندان به بازی هم بوده است تا زمان بیشتری بتوانند بدون وقفه بازی کنند.

گوشی G6 از فناوری ™Vulkan و کاهنده مصرف باتری در بازی بهره میبرد که این امکان را به شما میدهد تا هر یک از مولفه های  میزان وضوح صفحه، فریم و باتری را مطابق  نیاز تنظیم نمایید.

 ال جی جی 6 + قیمت و مشخصات LG G6 و LG G6 plus

سایر مشخصات مهم ال جی جی 6 :

از دیگر ویژگی هایی که لازم است به آن اشاره شود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حسگر اثر انگشت در پشت با عملکرد دکمه روشن خاموش ( تپ دوگانه یا دوبار ضربه روی صفحه  برای روشن شدن نمایشگر در این گوشی هم وجود دارد)
  • سخت افزار مناسب اما نسبتا قدیمی
  • پشتیبانی از فناروی 4G , LTE با سرعت 450 مگابیت برثانیه دانلود  و 50 مگابیت آپلود (CAT9)
  • رم مناسب 4 گیگابایتی
  • سیستم عامل اندروید 7.0 (نوقا)

اگر به دنبال قابلیتی هستید که ما بدان اشاره نکردیم میتوانید در تصویری که در ابتدای گزارش از مشخصات کلی  ال جی  جی 6 - LG G6 ارائه کردیم مراجعه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۴۷
مهندس شهاب عکاشه

هکرها خطرناکترین افراد روی زمین در دنیای فناوری هستند که قادرند به هر سیستم رایانه ای در جهان دست یابند. آنها توانایی این را دارند که محرمانه ترین اطلاعات را در اختیار بگیرند؛ اطلاعاتی که ممکن است حتی به جنگ منتهی شود. در این گزارش فهرستی از اسامی بزرگترین و  ثروتمندترین هکرها را گردآوری کردهایم که آشنایی با آنها میتواند در نوع خود جالب باشد.


1. ایکل کالس، معروف به پسر مافیا، تعدادی از سایتهای مهم مانند ebay، یاهو و... هک کرد و باعث شد چندین ساعت از دسترس خارج شوند. هک او خسارت یک میلیون دلاری در پی داشت. کالس کار هک را از 15 سالگی آغاز کرد و سرانجام به جرم هک، به هشت ماه زندان و استفاده محدود از اینترنت  محکوم شد.

 ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

مایکل کالس (MICHAEL CALCE)

2. گری مککینون، یکی از بزرگترین حملات هکری به سیستم رایانه ای را مدیریت کرد و هزاران دلار خسارت به بار آورد. او متهم است در سالهای 2001 و 2002 به سیستم‌های رایانه‌ای ارتش ایالات متحده نفوذ کرده و اطلاعات محرمانه را به دست آورده است. گفته می‌شود احتمال محکومیت حبس طولانی‌مدت (45 سال) وجود دارد.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

 گری مک‌کینون (GARY MCKINNON)

3. متیو بیوان و ریچارد پرایس، این تیم هکری با دسترسی به رایانه های نیروی هوایی آمریکا، بسیاری از فایل های محرمانه را هک کردند. این تیم در یکی از عملیات های هکری موفق شدند اطلاعات تحقیقاتی کره را به دست آورند؛ اطلاعاتی که اگر جلوی درز آن گرفته نمیشد میتوانست باعث بروز جنگ شود.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

متیو بیوان و ریچارد پرایس ( MATTHEW BEVAN AND RICHARD PRICE)

4. کوین میتنیک، از او به عنوان خطرناکترین هکر دنیا یاد میشود. او توانست به سیستم پنتاگون نفوذ کند. دولت از این ترس داشت که اطلاعات محرمانه‌ای که او به دست آورده بود یک جنگ راه بیاندازد.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

کوین میت‌نیک (KEVIN MITNICK)

5. یک گروه هکر روس که 160 میلیون دلار از مالکان کارت بانکی و اعتباری به سرقت برد و باعث شد یک کمپانی حدود 200 میلیون دلار از دست بدهد. از این سرقت به عنوان بزرگترین سرقت داده نام برده می‌شود.برای اعضای این گروه هکری نیز احتمال محکومیت به 30 سال زندان وجود داشت.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

ولادیمیر درینکمن و گروهش ( VLADIMIR DRINKMAN AND GROUP)

6. ادوارد پیرسون، با استخراج اطلاعات 200 هزار حساب کاربری، حدود 112 میلیون دلار به سرقت برد. با این اقدام او، آژانس PayPal به شدت خسارت مالی دید.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

ادوارد پیرسون (EDWARD PEARSON)

7، . ایوگنی بوگاچوف با هک رایانه های سراسر جهان 100 میلیون دلار سرقت کرد. تمامی منابعی که او از آنها پول به سرقت برد منابع انسانی بودند نه سازمان.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

ایوگنی بوگاچوف (EVGENIY BOGACHEV)

8. پسری 15 ساله موفق شد با هک رایانه های محرمانه ناسا، به سیستم‎ رایانه تسلیحات پنتاگون وارد شده و آن را هک کند.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

پسر شگفت‌انگیز

9. هکرهای ای‌تی‌ام یکی از نابغه‌ترین گروه‌های هکری بودند. آنها موفق شدند به‌راحتی 45 میلیون دلار از دستگاه‌های ATM به سرقت بردند. 

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

هکرهای ATM

 10. دارویس بولدِر توانست به وسیله یک جعبه سیاه کوچک و یک روتر شبکه توانست یک میلیون دلار به سرقت ببرد. او روتر را پشت در اتاق کارش نصب کرد و به این ترتیب به اطلاعات تمام هتل‌های اطراف دسترسی پیدا کرد. نام او در میان 10 هکر برتر دنیا قرار دارد.

ثروتمندترین هکرهای جهان +تصاویر

داریوس بولدر (DARIUS BOLDER

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۳۹
مهندس شهاب عکاشه

Security  Master Antivirus, AppLock, Booster  اپلیکیشنی که یک ابزار همه کاره امنیتی  برای اندروید میباشد ، آنتی ویروس این اپلیکیشن گوشی اندرویدی شما از تروجان ها و ویروس ها ایمن نگاه میدارد و با خیال راحت میتوانید در اینترنت به وبگردی بپردازید.
CM Security با سرعت بالا و بدون ایجاد کاهش سرعت ، گوشی شما را اسکن و در صورت مشکل امنیتی به شما اطلاع خواهد داد.
عکس برداری از فردی که رمز عبور شما را چند بار اشتباه وارد کرده ، اسکن تمامی فایل ها و برنامه های نصب شده ،مسدود کردن تماس های تلفنی برخی از قابلیت های نرم افزار هستند.


حجم: 22.1 مگابایت
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۱۶
مهندس شهاب عکاشه

اگر بر روی دستگاه هوشمند خود از سیستم‌عامل Android استفاده می‌کنید، حتماً می‌دانید در صورتی که چند برنامه با یک کارایی یکسان بر روی سیستم‌عامل نصب کرده باشید به هنگام انجام عملیات مختلف از شما سوال می‌شود که این عمل توسط کدام اپلیکیشن انجام شود. به عنوان مثال اگر قصد ارسال پیام متنی را داشته باشید و چند برنامه برای این کار بر روی اندروید نصب باشد، در این خصوص از شما سوال می‌شود. در صورتی که هر بار از یک اپلیکیشن خاص برای این کار استفاده می‌کنید می‌توانید این اپلیکیشن را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض این کار انتخاب کنید تا دیگر نیاز به انتخاب آن در هر بار انجام این عمل نباشد. در این پست قصد داریم به نحوه‌ی انجام این کار بپردازیم. هم‌چنین به نحوه‌ی تغییر یک برنامه‌ی پیش‌فرض نیز خواهیم پرداخت.


در صورتی که قصد انتخاب یک برنامه به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض را داشته باشید، کافی است بدین صورت عمل کنید:
ابتدا  اقدام به انجام عمل مورد نظر خود کنید (مثلاً ارسال یک پیام متنی و یا کلیک بر روی یک لینک وب).
پس از نمایش پنجره‌ی انتخاب اپلیکیشن‌ها، گزینه‌ی Use by default for this action را فعال کرده و برنامه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.
از این پس با هر بار انجام این عمل، این برنامه به طور خودکار باز خواهد شد.

اما برای تغییر یک برنامه‌ی پیش‌فرض بایستی بدین صورت عمل نمایید:
ابتدا از طریق Menu وارد Settings شوید.
سپس به Applications و Manage applications بروید.
اکنون All را انتخاب نمایید تا لیست کامل اپلیکیشن‌های نصب‌شده بر روی سیستم‌عامل نمایان شود.
اکنون کافی است اپلیکیشنی که دیگر قصد ندارید به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض فعال باشد را انتخاب کنید.
در صفحه‌ی بعدی، در قسمت Launch by default دکمه‌ی Clear defaults را انتخاب نمایید.
اکنون در صورتی که اقدام به انجام عمل مورد نظر کنید، مجدد لیست برنامه‌های امکان‌پذیر برای اجرای این عمل نمایان خواهد شد و می‌توانید یک برنامه‌ی دیگر را به عنوان برنامه‌ی پیش‌فرض برای اجرای این عمل انتخاب کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۰۷
مهندس شهاب عکاشه
اگر از سرویس ایمیل Gmail برای ارسال و دریافت ایمیل‌های خود استفاده می‌کنید حتماً برای‌تان جالب خواهد بود که از این پس این کار را در محیط تلگرام انجام دهید. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه به اپلیکیشن‌های دیگر نخواهید داشت و در همان محیط تلگرام هم می‌توانید ایمیل‌های جدیدتان را دریافت کنید و هم ایمیل ارسال کنید.
در قدم اول بایستی ربات رسمی و تأیید‌شده‌ی جی‌میل را در تلگرام خود اجرا نمایید. برای دسترسی به این ربات، عبارت زیر را در محیط چت با خودتان یا دوست‌تان و یا حتی یکی از گروه‌ها، ارسال نمایید:

@gmailbot

اکنون لینک آن را لمس نمایید.

یا این که در مرورگر اینترنتی خود وارد لینک زیر شوید:

https://t.me/gmailbot

اکنون دکمه‌ی Start را لمس نمایید تا ربات راه‌اندازی شود.



حال جهت اتصال ربات به حساب جی‌میل خود دکمه‌یAuthorize me را لمس کنید.


سپس OPEN را انتخاب کنید.



اکنون حساب جی‌میل خود را که مایلید به تلگرام متصل کنید انتخاب نمایید.


  

در مرحله‌ی بعد دکمه‌‌ی Allow را انتخاب کنید.



اتصال میان ربات تلگرام و حساب جی‌میل شما برقرار شده است و می‌توانید از طریق این ربات ایمیل‌های خود را مدیریت کنید. دریافت ایمیل‌ها در محیط ربات نیز بلافاصله آغاز می‌گردد.
پیش‌نمایش ایمیل‌ها در قالب یک پیام در محیط ربات قابل مشاهده هستند. با انتخاب Show moreمی‌توانید کل ایمیل را مطالعه نمایید.



همچنین  سایر عملیات اجرایی بر روی ایمیل نظیر پاسخگویی، ارجاع، حذف و... از طریق انتخابActions امکان‌پذیر است.


با تایپ یک اسلش (/) نیز می‌توانید به دستورات دیگر دسترسی داشته باشید:

برای اتصال به یک حساب جی‌میل دیگر
برای ارسال یک ایمیل جدید
برای دسترسی به تنظیمات اطلاع‌رسانی
برای خاموش کردن اطلاع‌رسانی ایمیل‌ها



 



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۴۷
مهندس شهاب عکاشه


شکی در این نیست که کارت گرافیک نقش بسیار موثری را در اجرای کامپیوتر و کار با نرم‌افزار‌ها و بازی‌ها ایفا می‌کند.

عدم عملکرد مناسب کارت گرافیک منجر به بهره‌وری پایین از کار با کامپیوتر شده و چه بسا قادر به اجرا و کار با بسیاری از نرم‌افزار‌ها وبازی‌ها نخواهیم شد.

توصیه 
ما  همواره بر آپدیت بودن کارت گرافیک بوده است.

اگر فکر می‌کنید عملکرد کارت گرافیک شما در حداکثر خود نبوده و برایتان مشکل‌ساز شده است، حتما ادامه این مقاله را از دست ندهید.

در این مقاله، قصد آموزش چگونگی تست عملکرد کارت گرافیک در ویندوز را داریم.


تست عملکرد کارت گرافیک:

1. ابتدا به قسمت "Start" ویندوز رفته و سپس وارد قسمت "Control Panel" شوید.

2. در پنجره کنترل پنل، وارد بخش "System and Security" شوید.

3. روی گزینه "Check the Windows Experience Index" کلیک کنید.

4. اینک باید روی گزینه‌ "Rate This Computer" یا "Re-run the Assessment" کلیک کنید.

5. حال منتظر تکمیل تست بمانید. شما می‌توانید تست را در پنج دسته از عملکرد کارت گرافیک همچون بازی و... مورد تست قرار بدهید.


در صورتی که نتیجه تست نشان از عملکرد پایین کارت گرافیک داشت، باید اقدام به بروزرسانی کارت گرافیک خود نمایید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۱۱
مهندس شهاب عکاشه

 

کسانی که از کنسول های PS4 استفاده میکنند شاید علاقه داشته باشند دسته کنسول خود را به لپ تاپ یا کامپیوتر خود متصل کنند و از آن در سیستم خود استفاده کنند.

 

در ادامه روش اتصال دسته کنترل کنسول PS4 به ویندوز را آموزش خواهم داد.

 

از طریق وایرلس/بلوتوث ( مطمئن شوید که رایانه شما دارای بلوتوث باشد )
بر روی منو استارت کلیک کنید، کلمه Bluetooth را تایپ کنید و سپس بر روی “Bluetooth settings” کلیک کنید .در پنجره جدیدی که باز شد ، مطمئن شوید که دکمه Bluetooth بر روی “On” تنظیم شده باشد .

زمانی که دسته کنترل شما خاموش است ، همزمان دو دکمه “Share” و “PS” که بر روی کنترل DualShock 4 شما وجود دارد را بفشارید ، تا زمانی که چراغ کنترل شما شروع به چشمک زدن بکند .


دسته کنترل شما در پنجره “Manage Bluetooth devices” در رایانه شما به عنوان “Wireless Controller” ظاهر میشود . بر روی “Pair” کلیک کرده سپس یک رمز عبور به دلخواه وارد کرده و بر روی Next کلیک کنید.

اکنون دسته کنترل شما متصل شده است، و شما میتوانید بازی هایی که قابلیت پشتیبانی از دسته کنترل PS4 را دارند را بازی کنید (مانند بازی Rocket League) و همچنین هر بازی که شما ممکن است آن را در شبیه ساز اجرا کرده اید . متأسفانه این بسیار بد میباشد که اکثر بازی های استیم با کنترل Xbox سازگاری دارند، اما ما به این مساله هم رسیدگی میکنیم .

از طریق کابل
برای حل مساله ای که در بالا ذکر کردیم، دسته کنترل PS4 خود را از طریق کابل micro-USB به رایانه خود وصل کنید، حال دسته کنترل آماده استفاده است (به جز بازی هایی که به طور خاص با کنترل Xbox برنامه ریزی شده اند)


از کنترل PS4 خود در بازی هایی که برای کنترل Xbox تنظیم شده اند استفاده کنید.


اگر شما میخواهید که تمام بازی هایی که در games library خود دارید با دسته کنترل PS4 کار کند، شما باید از برنامه ای که حالت های دسته کنترل PS4 شما را از طریق درایور به دسته کنترل Xbox تبدیل میکند استفاده کنید (در ویندوز 10) اگر شما مطمئن نیستید که درایورهای دسته کنترل Xbox را در ویندوز خود دارید آن را از اینترنت دانلود کنید .

سپس، Input Mapper را دانلود و بر روی رایانه خود نصب کنید. به نظر من این بهترین تبدیل کننده دسته کنترل PS4-X360 است. این برنامه به راحتی کار میکند و مشکلی برای درایور بلوتوث تان پیش نمیاید (بعضی از شبیه ساز ها مانند MotionInJoy به درایور بلوتوث صدمه میزنند ، البته بعضی مواقع)


InputMapper را باز کنید. به هر طریقی که دسته کنترل خود را به رایانه متصل کرده اید چه از طریق وایرلس و یا از طریق کابل، نرم افزار باید دسته کنترل شما را به صورت اتوماتیک شناسایی کند، یک پروفایل برای خود درست کنید و آن را به صورت دسته کنترل Xbox آماده کنید حال تمام دکمه های دسته کنترل PS4 شما به مانند دسته کنترل Xbox  میشود، در واقع این برنامه دسته کنترل Xbox  شما را برای دسته کنترل PS4 شبیه سازی میکند.

بر روی آیکون کوچکی که علامت “+” دارد کلیک کنید (این آیکون در کنار آیکون بلوتوث میباشد) تا بتوانید به تمام تنظیمات دسته کنترل نگاهی بیندازید. در حالی که همه آنها درست کار میکنند، من میخواهم از Trackpad دسته کنترل PS4 به عنوان ماوس استفاده کنم، که این کار را از طریق کلیک کردن بر روی قسمت Configuration و تیک زدن گزینه “Trackpad as Mouse” انجام دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۰۵
مهندس شهاب عکاشه

ویندوز ایکس پی Direct X8.1 یا ورژنهای بالاتر آن را ساپورت می کند که قابلیتهای صوتی و تصویری کامپیوتر را افزایش می دهد. Direct X دسترسی به قابلیتهای دستگاه هایی مانند مانیتور و کارت صدا را برای نرم افزار ها فراهم می کند تا از قابلیتهای سه بعدی تصویر و صدای فراگیر و جلوه های صوتی آنها استفاده شود.


Direct X نرم افزار ها را قادر می سازد تا از قابلیتهای سخت افزار کامپیوتر شما اطلاع پیدا کرده و پارامترهای لازم را با آنها مطابقت دهد. این خاصیت به برنامه های صوتی و تصویری این قدرت را می دهد تا روی هر کامپیوتری که ویندوز نصب شده و سخت افزار آن سازگار با Direct X باشد فایل های صوتی و تصویری را با بیشترین کارایی و کیفیت ممکن به اجرا بگذارد.


Direct X یک سری از برنامه های سطح پایین است که Application Programming Interfaces یا (APIs) را در خود دارد و دسترسی به ویژگیهای با کارایی بالای سخت افزار مانند چیپ های شتاب دهنده گرافیکی سه بعدی و کارتهای صدا را امکان پذیر می سازد. این APIs ها شامل شتاب دهنده های گرافیک دو بعدی و فابلیت پشتیبانی از وسایل ورودی مانند موس، جوی استیک و کی بورد و کنترل میکس صدا و صدای خروجی هم هست.

 

توابع سطح پایین بوسیله این مولفه ها پشتیبانی می شوند که Direct X را می سازند:
Microsoft Direct 3D
Microsoft Direct Sound
Microsoft Direct Music
Microsoft Direct Input
Microsoft Direct Play
Microsoft Direct Show

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۵۶
مهندس شهاب عکاشه