آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

به سوی دنیای فناوری اطلاعات

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۵۵ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

به رغم آنهایی که اهل بازیهای رایانه‌ای و ویدئویی هستند، هر یک از بازیهای مورد علاقه‌شا ن یا حداقل بازی‌هایی که در میان اطرافیان آنها بیشتر مورد استقبال است از جمله بازیهای پرطرفدار به شمار می‌رود.

اما آمار بررسی‌ بازیهای ویدئویی در میان تمامی کاربران در جهان چیز دیگری را حکایت می‌کند، این آمار که در قالب یک اینفوگرافیمنتشر شده با بررسی تارخ کوتاه مدت بازهای ویدئویی نشان داده کدامیک از بازیها توانسته‌اند مخاطب بیشتری را به خود جلب کنند.

بازی Tetris که برای گیمرها بسیار خاطره انگیز است در صدر جدول محبوبیت قرار دارد و ماینکرفت عنوان دومین بازی پرطرفدار را از آن خود دارد.

در بررسی محبوبیت بازیهای ویدئویی 30 بازی مورد بررسی قرار گرفته‌اند که از میان آنها 16 بازی متعلق به نینتندو (از معروفترین و قدیمی‌ترین شرکت‌های بازی‌های کامپیوتری) می باشد.

اینفوگرافی زیر می تواند به خوبی محبوبیت بازیهای رایانه ای در میان کاربران نمایش دهد.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۶ ، ۲۲:۴۸
مهندس شهاب عکاشه

نسخه کامل اندروید

تبدیل فایل ها به یکدیگر به راحتی با این نرم افزار!

Easy File Converter Pro
مبدل فایل ها نام نرم افزاری است که بارحتی با استفاده از میتوانید فرمت فایل هارا به یکدیگر تبدیل کنید نسخه ای که هم اکنون در سایت نرم افزار برای شما عزیزان معرفی کرده ایم نسخه کامل نرم افزار می باشد که به  صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است و به راحتی میتوانید آنرا دانلود کنید شما میتوانید به راحتی انواع فرمت فایل را تغیر دهید برای مثال ورد را به پی دی اف تبدیل کنید و یا فرمت png را به jpeg که در ادامه میتوانید کامل مشاهده کنید هم اکنون میتوانید جدیدترین نسخع این نرم افزار را  دانلودکنید و لذت ببرید. شاد باشید

فایل هایی که میتوانید با این نرم افزار به یکدیگر تبدیل کنید :

– document (PDF, DOC, DOCX, ODT, RTF, TXT…)
– image (PNG, JPG, SVG, WEBP, TIF, RAW…)
– video (MP4, MKV, AVI, MPG, 3GP, FLV, WMV, OGG…)
– audio (MP3, AAC, M4A, FLAC, WMA, WAV…)
– ebook (MOBI, EPBUB, CBC, AZW…)
– archive (ZIP, RAR, 7Z, TAR.BZ2…)
– spreadsheet (XLS, XLSX, ODS, CSV…)
– presentation (PPT, PPTX, ODP…)
– vector (AI, PS, SK1, SVG, VSD…)
– Font (EOT, OEB, ODT, PML, RB…)

Some example conversions:

* DOCX / PPTX / XLSX to PDF
* PDF to DOC
* AVI to MP4
* M4A to MP3
* MOBI to PDF
* PNG to JPG
* and many more. just try it out!

با نصب نرم افزاری که هم اکنون به شما عزیزان معرفی کرده ایم میتوانید به راحتی انواع فرمت فایل هارا به یکدیگر تبدیل کنید. با نظر دادن در سایت مارا در قرار دادن پست های بهتر یاری کنید.ممنون که از سایت ما دیدن کرده اید. ☺

برای دانلود کلیک کنید
حجم: 1.77 مگابایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۷:۰۱
مهندس شهاب عکاشه

ایمیل موقت و مدت دار نوعی آدرس ایمیل است که برای یک مدت مشخص و موقت برای شماست. در طول این مدت امکان دریافتایمیل را دارد و بعد از آن پاک میشود. این سرویس ها بیشتر برای افرادی که دوست ندارند در ایمیل خود تبلیغات ببنیند مناسب است، همچنین میتوانید برای سایت هایی که فقط باید ثبت نام کنید ولی به آن نیازی ندارید استفاده کنید. در ادامه پست با ما همراه باشید تا 2 سرویس خوب را به شما معرفی کنیم.

 

 

20MinuteMail:

 

وبسایتی که میتوانید به مدت 20 دقیقه ایمیل با اسم دلخواه خود داشته باشید. این وبسایت به دلیل نداشتن تبلیغات پیشنهاد مناسبی میتواند برای اکثر کاربران باشد. برای ساخت ایمیل در این سایت مراحل زیر را دنبال کنید.

 

1. وارد سایت 20minutemail.com شوید.

 

2. حالا در اینجا اسم دلخواه خود را انتخاب کنید و دکمه Create mail را بزنید:


3. حالا به صفجه Inbox خود منقل میشوید، در بالای صفحه یک تایمر وجود دارد که زمان باقی مانده تا پاک شدن ایمیل را به شما نشان میدهد.


Guerrilla Mail:

این سایت هم تقریبا یک ایمیل یکبار مصرف به شما میدهد، ولی از سمت دیگر ایمیل آدرس های این وبسایت زمان دار نیستند. هر ایمیل آدرس میتواند به صورت منحصر به فرد و با نام یکی از نه دامنه مختلف که وبسایت به شما میدهد ساخته شود:


درحال حاضر این دو سایت جزو بهترین سایت های ایمیل موقت هستند.

امیدواریم از این آموزش استفاده کنید، همچنان منتظر نظرات شما هستیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۱:۵۹
مهندس شهاب عکاشه

استفاده از اینترنت امروزه در جوامع بسیار کاربردی شده است. بسیاری از کار های روزانه به وسیله ارتباط اینترنتی انجام میپذیرد.

 

اگر از کاربران اینترنت های پر سرعت باشید حتما با مشکلات اینترنت حجمی مواجه هستید و همیشه به دنبال راه هایی هستید که مصرف خود را کاهش دهید.

 

در این مطلب به آموزش روش های کاهش مصرف اینترنت میپردازیم.

 

چند روش برای کنترل میزان مصرف اینترنت وجود دارد که میتوان از آن ها استفاده کرد.

 

1. یکی از راه های کم کردن مصرف اینترنت استفاده از نسخه موبایل وب سایت ها است. این نسخه ها نسبت به نسخه اصلی از حجم کمتری برخوردار هستند.

 

2. عدم اتصال دائم به سرویس های مسنجر و ایمیل

 

3. ذخیره کردن سایت هایی که در سرچ های خود یافته اید و آن ها را نیاز دارید در قسمت Bookmark

 

4. از دانلود فیلم و نرم افزار هایی که به آن ها نیاز ندارید اجتناب کنید.

 

5. اگر قصد دارید فایلی را برای چند نفر از طریق ایمیل ارسال کنید. به جای Attach کردن چند باره فایل آن ایمیل را Forward کنید.

 

6. آپدیت ویندوز خود را غیر فعال کنید تا به صورت اتوماتیک خود را بروز نکند.

 

7. میتوانید از افزونه هایی برای کمپرس کردن اطلاعات سایت ها استفاده کنید که برای مرورگر ها ساخته شده اند. مانند افزونه Data Compression Proxy برای مرورگر گوگل کروم

 

8. با استفاده از آدرس زیر در مرورگر کروم میتوانید اطلاعات خوبی از حجم صفحات بارگذاری شده دریافت کنید.

chrome://net-internals/#bandwidth

 

9. از افزونه هایی که تبلیغات مزاحم سایت ها را مسدود میکنند استفاده کنید (Remove Ads)

 

10. استفاده از نرم افزار های کنترل و نظارت بر مصرف اینترنت کمک بسیاری میتوانند به کاهش مصرف حجم اینترنت کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۶ ، ۱۱:۳۵
مهندس شهاب عکاشه

کارشناسان سلامت امواج معتقدند امواج اینترنت موبایل از اینترنت وای‌فای به مراتب مضرتر خواهد بود.

با توجه به رشد تکنولوژی همچنین آلاینده هایامواج الکترومغناطیس کارشناسان حوزه سلامت در تکاپوی شناسایی مضرات امواج برای بدن انسان و همچنین ارائه راهکارهایی کاربردی برای کاهش این ضررها هستند.

در دنیای تکنولوژی نمی‌توان از ابرازهای به‌روز برای پیشگیری از ابتلا به مضرات آن دوری کرد، پیشرفت‌های لحظه‌ای که در دنیای تکنولوژی رخ می‌هد، فناوری‌های جدید ناخودآگاه زندگی همه افراد را در مسیر استفاده از ابزارهای فناوری قرار می‌دهد، به خصوص اینکه در آینده ای نزدیک، بهره‌مندی از اینترنت اشیاء به طور کامل زندگی انسان را با اینگونه ابزارها احاطه می‌کند.

در کنار تمامی مزایایی که دنیای فناوری و محصولات آن برای رفاه در زندگی دارد معایب آن به خصوص تاثیر امواج بر سلامتی بدن نیز باید مورد توجه ویژه باشند، کارشناسان سلامت و متخصصات حوزه امواج به خوبی  به این مضرات آگاهند و علاوه بر فرهنگ سازی در استفاده صحیح از ابزار تکنولوژی راهکارهای حفاظت از سلامت را نیز ارائه خواهند داد.

یکی از سوالات مهم و اساسی مطرح شده در حوزه سلامت امواج،  شدت مضرات امواج وای‌فای و اینترنت موبایل است.

علی زینلی محقق و مخترع در زمینه عوارض امواج الکترومغناطیس و شیوه های ایمن سازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد میزان شدت آلودگی دستگاه‌های وای‌فایگفت: استفاده از اینترنت گوشی یا تبلت به صورت دیتا به مراتب آلودگی بیشتری از دستگاه وای‌فای دارد.

وی ادامه داد: علت آن است که تلفن همراه شما تبدیل به مودم تولید موج شده و با توجه به فاصله کم گوشی با بدن می‌تواند آسیب بیشتری وارد کند، این آسیب‌ها به خصوص در نوزادان، کودکان و افرادی که در نزدیکی دستگاه هستند بیشتر خواهد بود.

این محقق با ارائه راهکاری ساده اعلام کرد: برای کاهش میزان شدت امواج برای کسانی که به صورت طولانی از اینترنت استفاده می‌کنند بهتر است از اتصال اینترنت به صورت کابل به دستگاه کامپیوتر و یا لپ تاپ استفاده کنند و یا مودم وای‌فای در دورترین محل فضای منزل قرارداده شود.

زینلی همچنین به محل‌های نامناسب برای قراردادن مودم وای‌فای اشاره و تأکید کرد: محل خواب، فضای اتاق تلویزیون و محل‌هایی که بیشترین رفت و آمد و حضور در طول روز را دارند می تواند عوارض بیشتری را در بدن ایجاد نماید.

در ادامه تصاویر جالب از سیگنال‌های امواج ساطع شده از دستگاه موبایل را ببینید.




۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۶ ، ۲۲:۳۲
مهندس شهاب عکاشه

فایروال ابزاری برای مقابله با تهدیدات امنیتی می‌باشد و هر سیستمی که دارای ارتباطات اینترنتی است، به آن نیاز پیدا خواهد کرد. برای انتخاب فایروال مناسب نیازی به هزینه‌ برای نرم‌افزارهای گران‌قیمت و یا دردسرهای کرک کردن آن‌ها نیست. در این مطلب به معرفی 6 فایروال رایگان و البته ایده‌آل خواهیم پرداخت.

 

1. ZoneAlarm

یکی از قدیمی‌ترین فایروال‌های موجود می‌باشد که امکانات زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این فایروال دارای دو نسخه رایگان و پولی می‌باشد که در نسخه پولی‌ می‌توان انتظار امکانات بیشتری را داشت. البته سابقه کاری زیاد این برنامه و همچنین ویژگی‌های زیاد و رایگان آن، با نقاط ضعفی نیز همراه است. به عنوان مثال در برخی از موارد اختلال در عملکرد این برنامه و دیگر آنتی‌ویروس‌ها به چشم می‌خورد. هم چنین این برنامه از HIPS پشتیبانی نمی‌کند. توسط HIPS می‌توان بدافزارها را بر اساس نوع رفتار آن‌ها شناسایی کرد.

برای دانلود این نرم‌افزار بهhttps://www.zonealarm.com/software/free-firewall مراجعه نمایید.

 

 

2. Comodo

یکی از بهترین فایروال‌های موجود در این لیست که امکانات کاملی را در اختیار شما قرار می‌‌دهد و از HIPS نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین رابط کاربری فوق‌العاده‌ای برای برنامه ساخته شده است. شما می‌توانید از قابلیت Memory Firewall استفاده کنید و شبکه را برای مبانی مختلف بررسی نمایید.

دانلود این فایروال ازhttps://personalfirewall.comodo.comامکان‌پذیر است.

 

 

3. PeerBlock

اگر از جمله کاربرانی هستید که از تورنت استفاده می‌کنند یا به هر ترتیبی، در معرض اشتراک‌گذاری فایل‌ها قرار دارید، این فایروال مخصوص شما است. در این برنامه می‌توانید انواع پورت های ورودی و خروجی را کنترل کنید و در صورت نیاز IP برخی از دستگاه‌ها را به لیست سیاه برنامه اضافه کنید تا نتوانند با شما ارتباطی برقرار کنند. آخرین ورژن از این برنامه پایدار می‌باشد و همچنین بروزرسانی‌های آن به شکل خودکار انجام می‌شود.

دانلود PeerBlock ازhttp://forums.peerblock.com ممکن است.

 

 

4. Tinywall

کم‌حجم‌ترین فایروال موجود در این لیست است که تنها ۱ مگابایت از فضای شما را اشغال خواهد کرد. این فایروال به گونه‌ای طراحی شده است که بتوانید از آن همراه با فایروال ویندوز استفاده کنید. برخلاف دیگر فایروال‌های موجود در این لیست، این برنامه شما را با پاپ‌آپ‌های تبلیغاتی مزاحم مواجه نخواهد کرد.

این فایروال کم‌حجم را می‌توانید ازhttps://tinywall.pados.hu دریافت کنید.

 

 

5. GlassWire

یکی از جدیدترین فایروال‌های موجود می‌باشد که می‌توانید آن را به طور مستقیم یا از طریق آنتی‌ویروس 360 Security دانلود کنید. این برنامه ترافیک و مصرف داده‌های شما را به نمایش می گذارد و با استفاده از آن می‌توانید از میزان مصرف انواع برنامه‌های خود باخبر شوید. عیب این برنامه با وجود رابط کاربری مدرنی که دارد این است که نمی‌تواند به درستی امنیت سیستم شما را فراهم کند و با وجود لیست سفید و لیست سیاهی که دارد، تمامی موارد امنیتی در آن رعایت نمی‌شود.

GlassWire را می‌توانید ازhttps://www.glasswire.com دانلود کنید.

 

 

6. Windows Firewall

بله،‌ خود فایروال ویندوز شما! پس از سابقه‌ای بلندمدت که مایکروسافت از XP تا به الان کسب کرده است، فایروال اصلی ویندوز ارتقا پیدا کرده و می‌تواند سد موارد امنیتی بسیار زیادی شود. این برنامه توسط انواع تست‌های مختلف بهینه‌سازی شده است و برای هر چیزی اعلامیه نخواهد داد. تهدیدات مختلف نمی‌توانند در مقابل این فایروال مخفی شوند و رابط کاربری Firewall ویندوز بسیار ساده است.


 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ تیر ۹۶ ، ۲۲:۵۲
مهندس شهاب عکاشه

گوگل همیشه در حال توسعه‌دادن گوگل مپس می‌باشد و قصد دارد تا این اپ را با زندگی افراد همراه سازد. علاوه بر اینکه این سرویس به شما کمک می‌کند تا از مکانی به مکانی دیگر بروید، همه‌ی نقشه‌ها را به‌شما نمایش می‌دهد و همچنین می‌توانید مکان‌های مورد علاقه خود را نشانه‌گذاری کنید. در این مطلب می‌خواهیم 7 ترفند کاربردی برای گوگل‌ مپس را برای شما معرفی نماییم.

 

1.اضافه‌کردن چند توقف به مسیر خود

این ویژگی فقط مخصوص گوگل‌ مپس دسکتاپ بود ولی برای گوشی‌های هوشمند نیز آماده شده است. برای استفاده از این ویژگی مراحل زیر را طی نمایید:

 

در صفحه‌ی اصلی برنامه، آیکون آبی‌رنگ جهت‌یابی که در پایین سمت‌ راست است را انتخاب نمایید. سپس نقطه شروع و مقصد خود را مشخص نمایید.

 

آیکون سه‌نقطه که در بالا سمت‌ راست قرار دارد انتخاب نمایید. سپس گزینه‌ی Add stop انتخاب کنید و مکانی را که می‌خواهید به آنجا بروید، مشخص کنید. مکان‌ها را با استفاده از آیکون همبرگرمانند به سمت‌ چپ تغییر دهید و یا آن‌ها را بالا یا پایین بکشید.

 

 

2. دانلود‌کردن نقشه‌ها برای استفاده به‌ صورت آفلاین

استفاده از نقشه‌های آفلاین در گوگل‌ مپس شما را در مسیریابی بسیار کمک می‌کند و در واقع کار شما را آسان‌تر می‌کند. خوشبختانه در به‌روزرسانی‌های جدید، این ویژگی بهبود یافته است.

 

در صفحه‌ی اصلی نام ناحیه‌ای را که می‌خواهید از نقشه آن به‌صورت آفلاین استفاده نمایید، تایپ کنید و به اصطلاح آیکون منوی همبرگر را که در بالا سمت‌چپ قرار دارد، انتخاب نمایید. سپس گزینه‌ی Offline areas را انتخاب نموده و روی آیکون + کلیک کنید. ناحیه‌ای را که می‌خواهید از آن به‌صورت آفلاین استفاده کنید، انتخاب نموده و روی Download کلیک کنید.

 

دانلود‌ کردن این نقشه حجم زیادی از دستگاه شما را اشغال می‌کند. بنابراین آن را در کارت‌ حافظه‌ی خود ذخیره کنید. برای استفاده به Offline areas که در منوی همبرگر قرار دارد بروید و روی آیکونی که در بالا سمت‌راست قرار دارد، کلیک کنید. سپس در زیر قسمتStorage preferences محل دانلود خود را تغییر دهید.

 

 

3. فرستادن موقعیت از کامپیوتر خود به گوشی

استفاده از گوگل‌ مپس در کامپیوتر به مراتب آسان‌تر از موبایل می‌باشد. با وجود این‌که صفحه لمسی نرم و فوق‌العاده می‌باشد ولی هنوز استفاده از ماوس و کی‌بورد آسان‌تر است. برای اینکه موقعیت را به گوشی خود ارسال نمایید، باید Send to device را در کامپیوتر انتخاب نمایید. پس از آن شما یک نوتیفیکیشن در گوشی خود مشاهده می‌کنید که در واقع مکان فرستاده شده برای شما می‌باشد. دقت داشته باشید که برای این کار نیاز است که به اکانت گوگل خود در کامپیوتر وارد شوید.

 

 

4. دستورات بسیار جالبی درGoogle Now

کتاب‌خانه‌ی دستورات Google Now همواره در حال گسترش است و شامل تمام دسته دستوراتی است که می‌توانید درGoogle Maps از آن‌ها استفاده نمایید. در اینجا می‌خواهیم برخی از آن‌ها که ممکن است در مورد آن اطلاعی نداشته باشید را معرفی نماییم:

Avoid tolls

Avoid ferries

Avoid highways

Allow به هر کدام از دستورات فوق

Find gas stations

Show alternative routes

 

5. روش دستیابی به نمای‌ خیابان

یکی از ویژگی‌های قدیمی گوگل‌ مپس نمای‌ خیابان می‌باشد. اکنون می‌خواهیم روش استفاده از این قابلیت را به‌ شما آموزش دهیم.

 

برای استفاده از این ویژگی در اندروید، انگشت خود را بر روی مکان مورد نظر خود که می‌خواهید از نمای خیابان آن استفاده نمایید، نگه دارید و بر روی کارتی که در پایین صفحه برای شما ظاهر می‌شود، کلیک کنید. سپس بر روی عکسی از مکان مورد نظر خود در صفحه‌ی جدید کلیک کنید. این کار را در نسخه‌ی دسکتاپ نیز می‌توانید انجام دهید.

 

 

6. ساخت Google Track از مکان‌های مشاهده شده شما

در نسخه‌های جدید گوگل‌ مپس نام ویژگی Location History به Your Timeline تغییر یافته‌است که به‌ شما اجازه می‌دهد تا مکان‌هایی را که بازدید کرده‌اید، دوباره مشاهده نمایید.

 

برای دستیابی به این ویژگی، وارد منوی همبرگری  شوید (برای ورود به این منو روی سه خط افقی که در بالا سمت‌چپ صفحه قرار دارد، کلیک کنید) و گزینه‌ی Your timeline را انتخاب نمایید.

 

برای غیر‌فعال‌کردن این ویژگی به Your timelineبروید و در آنجا بر روی آیکون Settings که در بالا سمت‌ راست قرار دارد کلیک کنید و Timeline settings را انتخاب نمایید. در این قسمت می‌توانید تاریخچه‌ی مکان‌های خود را حذف نمایید.

 

 

7. راهی دیگر برای زوم‌ کردن

این ترفندی کوچک ولی مفید می‌باشد. زمانی که با یک دست از گوشی استفاده می‌کنید زوم‌ کردن به صورت عادی سخت می‌باشد و به جای این کار می‌توانید از این ترفند کارآمد استفاده نمایید. دوبار بر روی جایی که می‌خواهید زوم کنید ضربه بزنید و سپس انگشت خود را بالا و پایین بکشید تا اندازه را بزرگ‌تر نمایید.

 

این هفت ترفند را اکنون می‌توانید به‌راحتی در گوگل‌ مپس دستگاه خود انجام دهید و از این قابلیت‌ها لذت ببرید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۰:۴۰
مهندس شهاب عکاشه

باتری لپ‌تاپ‌ها عمر دائمی ندارند. اما می‌توان با بررسی و نظارت بر روی سلامت‌ها در افزایش طول عمر آن‌ها کوشید. با استفاده از ترفندی ساده در محیط ویندوز می‌توانید از سلامت باتری لپ‌تاپ خود آگاه شوید.

 

ابتدا در محیط ویندوز کلیدهای ترکیبی Win+R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود.

 

سپس در محیط Run عبارت CMD را وارد کرده و Enter بزنید.

 

حال در محیط خط فرمان دستور زیر را وارد کنید:

powercfg /batteryreport

 

 

گزارش سلامت باتری، در قالب یک فایل html در محلی که خط فرمان در آن قرار گرفته است ذخیره می‌شود. اکنون کافی است به محلی که این فایل قرار دارد بروید و فایل ذخیره‌شده را با مرورگر خود باز کنید.

 

در این فایل اطلاعات دقیقی شامل جزئیات باتری، ظرفیت ذخیره‌سازی و طول عمر تقریبی باتری مشاهده خواهید کرد.

 

این اطلاعات می‌توانند برای شما بسیار مفید باشند. در واقع به‌ شما نشان می‌دهد که تا چه زمانی شما می‌توانید از این باتری استفاده نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۶ ، ۱۰:۳۱
مهندس شهاب عکاشه

لطفا" بلافاصله بعد از وارد شدن به داخل خودرو سیستم تهویه هوا را روشن نکنید. 

کولر خودرو

پس از وارد شدن به داخل خودرو، پنجره های خودرو را پایین کشیده و صبر کنید تا هوای داخل خودرو عوض شود، بعد ازچند دقیقه می توانید سیستم تهویه مطبوع خودرو را روشن نمایید.ایا می دانید دلیل انجام این کار چیست؟بر اساس تحقیقات صورت گرفته ، داشبورد ، صندلی وسیستم تهویه هوای خودرو از خود گازبنزن ساطع می کنند که یک گازبسیار سمی و سرطانزاست( حتما" بارها بویی شبیه پلاستیک گرم شده را در خودرویتان احساس کرده اید ،این همان بوی گاز سرطانزای بنزن است.) علاوه بر سرطانزایی ، گاز بنزن به استخوان ها اسیب رسانده ( مسمومیت استخوان ها) ونیز باعث ابتلا به انومیا (نوعی از سرطان خون مربوط به گلوبولهای قرمز خون) و کاهش سطح گلوبولهای سفید بدن می گردد 

تماس طولانی مدت با این گاز سمی باعث ابتلا به لوکمیا (نوع دیگری از سرطان خون مربوط به گلوبولهای سفید خون) ودر مواردی همزمان با افزایش ریسک ابتلا به سرطان باعث سقط جنین در خانمها نیز می گردد. جالب است بدانید:میزان سطح قابل قبول بنزن در هوای ازاد حدود 50 میلی گرم در هر فوت مربع می باشد،در حالیکه میزان بنزن موجود در داخل یک خودروی پارک شده با پنجره های بسته بین 200تا 400 میلی گرم می باشد.حال اگر این خودرو در فضای باز و زیر نور خورشید در دمای بالای 60 درجه فارنهایت پارک شده باشد سطح بنزن موجود در فضای داخل ان بین 2000 تا 4000 میلی گرم بالا می رود که 40 برابر بیشتر از سطح قابل قبول ان می باشد.افرادیکه سوار خودرویی با پنجره های بسته می شوند بطور اجتناب ناپذیری در معرض تنفس پی در پی و بیش از اندازه این گاز مهلک و سمی قرار می گیرند. 

بنزن گازیست که :کلیه ها و کبد را تحت تاثیر قرار داده و از همه خطرناکتر اینکه بدن انسان به سختی می تواند این ماده سمی و خطرناک را دفع نماید. 

پس دوستان عزیز قبل از سوار شدن داخل خودرو، پنجره ها و درب خودرویتان را باز نمایید و بگذارید هوای سمی و زهرالود انباشته شده داخل اطاق خودرو خارج گردد، به عبارت دیگر این ماده سمی را از فضای خودروی خود بیرون برانید. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۹۶ ، ۰۹:۴۰
مهندس شهاب عکاشه
 برای اینکه ویندوز شما حین شروع شدن پیغام مورد نظر شما را پخش کند اول از همه باید با استفاده از برنامه Notepad یک فایل “Visual Basic Script” بسازید. انجام این کار چندان کار سختی نیست. با طی کردن مراحل زیر میتوانید این کار را انجام دهید و پیغام مورد نظر خود را برای پخش شدن حین شروع ویندوز انتخاب کنید. اگر یک ویرایشگر متن حرفه ای تر و بهتر از Notepad میخواهید، میتوانید برنامه ++Notepad را دانلود و از آن استفاده کنید:
 
 
 
1. برنامه Notepad را اجرا کنید.
 
2. کد های زیر را کپی کنید و در Notepad پیست کنید:
 
dim speech
welcome=”Welcome, User”
set speech=CreateObject(“sapi.spvoice”)
speech.speak welcome
 
 
میتوانید به جای کلمه User در خط 2 نام خودتان را بنویسید.
 
آموزش تنظیم ویندوز 10 برای پخش صدای مورد نظر حین روشن شدن
 
 
3. هم اکنون فایل را با پسوند vbs. ذخیره کنید. نام فایل مهم نیست، تنها پسوند آن vbs. باشد.
 
4. برای اینکه این صدا حین شروع ویندوز پخش شود، باید این فایل را به پوشه “Windows Startup” بفرستید. برای انجام این کار کلید های ترکیبی Windows + R را بگیرید تا پنجره RUN باز شود و سپس عبارت زیر را در آن تایپ کنید و اینتر بزنید:
 
Shell:Startup
 
آموزش تنظیم ویندوز 10 برای پخش صدای مورد نظر حین روشن شدن
 
 
5. هم اکنون پوشه مورد نظر باز خواهد شد. فایل را به این پوشه بفرستید.
 
آموزش تنظیم ویندوز 10 برای پخش صدای مورد نظر حین روشن شدن
 
 
6. از این به بعد هر بار که وارد ویندوز شوید با یک پیغام خوش آمد گویی مواجه خواهید شد!
 
اگر خواستید پیغامی که پخش میشود چیز دیگری باشد، میتوانید به جای عبارت Welcome, User در خط دوم کد، هر چیز که میخواهید بنویسید.
 
موفق باشید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۹۶ ، ۲۳:۵۹
مهندس شهاب عکاشه