آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

به سوی دنیای فناوری اطلاعات

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۳۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

اطلاعات جذابی از دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸  به بیرون درز پیدا کرده است. این گوشی هفته آینده رسما معرفی خواهد شد.

دیگر همگان انتظار دارند که فبلت گلکسی نوت ۸ سامسونگ از یک دوربین دوگانه بر روی قاب پشتی خود برخوردار باشد. یک گزارش روز گذشته در کره جنوبی به انتشار رسید که اطلاعات بیشتری را نسبت به آنچه که تا کنون از دوربین دو گانه نوت ۸ می‌دانستیم در اختیارمان قرار خواهد داد.

افشای اطلاعات جدید از دوربین دوگانه گلکسی نوت 8
افشای اطلاعات جدید از دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸

در حالی که بسیاری انتظار دارند سامسونگ از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بر روی قاب پشتی این گوشی استفاده کند، اما این گزارش ادعا ‌می‌کند که این سیستم متشکل از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اپتیکال Dual Image و یک سنسور ۱۳ مگاپیکسلی تله فوتو خواهد بود. هر دو این سنسورها مجهز به OIS و زوم اپتیکال ۲ برابری هستند.

دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ باعث افزایش قیمت این گوشی خواهد شد

سامسونگ Galaxy Note 8 نخستین محصول این کمپانی خواهد بود که از دوربین دوگانه بهره می‌برد. پس از این به دنبال رونمایی از فبلت جدید سری گلکسی نوت، دیگر تمامی گوشی‌های پرچمدار و میان رده سامسونگ صاحب دوربین دوگانه خواهند شد. این بدان معناست که سامسونگ قصد دارد هزینه‌ی بیشتری برای قطعات به کار رفته در گوشی‌های خود کند. هزینه‌ای که سامسونگ برای نصب این دوربین‌های جدید می‌کند یک و نیم برابر هزینه‌ای است که برای نصب دوربین‌های تک لنزی فعلی می‌کند. به همین خاطر همگان باید انتظار افزایش قیمت این محصولات نسبت به گوشی‌های گلکسی اس ۸ داشته باشند.

افشای اطلاعات جدید از دوربین دوگانه گلکسی نوت 8
افشای اطلاعات جدید از دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸

همراه با ماژول دوربین دوگانه، کاربران سامسونگ قادر خواهند بود از افکت بوکه بر روی تصاویر پرتره خود لذت ببرند. به لطف این افکت، پس زمینه تصاویر شما به شکل محور درخواهد آمد و فوکوس اصلی بر روی سوژه اصلی خواهد بود که نمایی شبیه به تصاویر تهیه شده توسط دوربین‌های حرفه‌ای DSLR‌ را به تصویر شما می‌بخشد. تکنولوژی لنز دوگانه همچنین به گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد به جای زوم دیجیتالی، از زوم اپتیکالی بهره‌مند شوند. به لطف این تکنولوژی شما می‌توانید تصاویری باکیفیت حتی در شرایط زوم را داشته باشید و هیچ یک از پیکسل‌ها کیفیت خودشان را از دست ندهند. یک فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند در این مورد می‌گوید:

در حالی که سامسونگ در گذشته نیز تمایل داشت تا محصولات جدید خود را در کمترین زمان ممکن همراه با ویژگی‌های پیشرفته‌ای عرضه کند، اما استراتژی آن‌ها تغییر پیدا کرده است و تصمیم گرفته‌اند تا با صبوری بیشتر پس از به تکامل یافتن تکنولوژی‌ها آن‌ها را با حداکثر قدرت در اختیار کاربران بگذارند. به نظر می‌رسد سامسونگ الکترونیکس به این نتیجه رسیده که دوربین‌های دوگانه به شکوفایی کامل خود رسیده‌اند و از آن‌ها استفاده کند.

یک هفته دیگر ما می‌توانیم در طول مراسم رونمایی از گوشی جدید سامسونگ نگاه نزدیکی را به دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ داشته باشیم و سپس در مورد آن مقایسه کنیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۲
مهندس شهاب عکاشه
همیشه ارتقای کامپیوتر فعلی شما بسیار به صرفه تر از جمع کردن یک کامپیوتر جدید است زیرا صرفه جویی زیادی در پول و زمان میشود. اما صرفه جویی در پول نیاز به کمی دانش در این زمینه دارد. شما همیشه از اهمیت بالای رم در سرعت کامپیوتر شنیده اید. اما رم بیشتر بهتر است و یا رم سریع تر؟
 
 
به چه مقدار رم نیاز دارید؟
 
شما به مقداری رم نیاز دارید تا بتوانید سیستم را روان اجرا کنید و برنامه ها را باز کنید.
 
رم در حقیقت یک حافظه کوتاه مدت است که سیستم فایل های مورد نیاز جهت اجرای سیستم عامل و نرم افزار ها و... را در آن میفرستد تا به آنها سریع دسترسی داشته باشد زیرا سرعت خواندن-نوشتن رم بسیار بالاتر از هارد و SSD است. زیاد بودن میزان رم باعث سریع تر اجرا شدن برنامه ها در زمانی است که تعداد برنامه های زیادی باز هستند. در صورتی که میزان کمی رم داشته باشید حین باز بودن تعدادی برنامه سیستم هنگ خواهد کرد.
 
زمانی که میخواهید یک برنامه را باز کنید و چند ثانیه صبر میکنید تا برنامه باز شود به این دلیل است که سیستم در  حال بستن سرویس ها و برنامه های دیگر موجود در رم است تا بتواند برنامه جدید را به رم بفرستد تا اجرا شود.
 
اگر یک سیستم قدیمی در خانه داشته باشید خواهید دید که در آن سیستم میزان بسیار کمی رم وجود دارد، که شاید تا چند سال پیش پاسخگو بود، اما امروزه به هیچ عنوان جوابگوی نیازهای یک کاربر نیست.
 
 
تفاوت بین سرعت و حجم
 
افزودن به میزان رم باعث کمتر شدن نیاز سیستم به ذخیره کردن فایل های موقت در هارد میشود و بنابر این سرعت سیستم را افزایش میدهد. اما افزودن میزان رم به صورت محسوسی سرعت سیستم را افزایش نمیدهد و تنها برای سیستمی مناسب است که در آن تعداد برنامه های زیادی باز میشوند.
 
در بسیار از اوقات خرید یک رم با اندازه رم فعلی شما که سرعتش بیشتر از رم فعلی شماست بسیار بهتر از افزودن یک رم دیگر در کنار رم قبلی تان است.
 
 
تعدادی ارقام وجود دارند که سرعت رم را مشخص میکنند. اولی میزان پهنای باند است که به معنای میزان داده ای است که در هر لحظه میتواند در رم شما رد و بدل شود. هر چه میزان پهنای باند رم بیشتر باشد دستورات در سیستم سریع تر اجرا میشوند.
 
دومی فرکانس است که از واحد هرتز برای اندازه گیری آن استفاده میشود. هر میلیون هرتز یک مگاهرتز است. 
 
نکته ای که پس از اندازه مورد نیاز رم باید به آن توجه کنید، فرکانس و پهنای باند آن است.
 
 
به چه میزان رم و با چه سرعتی نیاز دارید؟
 
داشتن رم زیاد برای افرادی که مدام در حال ویرایش ویدیو و صوت به صورت حرفه ای هستند مورد نیاز است. داشتن 8 الی 16 گیگابایت رم برای اجرای چندین نرم افزار حرفه ای در یک زمان کافی است و با داشتن این میزان از رم دیگر نیازی به ارتقای رم تا مدت زیادی ندارید.
 
اگر شما یک گیمر هستید داشتن یک رم 16 گیگابایت بسیار مناسب است، این در حالی است که یک رم 8 گیگابایتی نیز از پس اکثر بازی ها برمیاید. داشتن رم 32 گیگابایتی به هیچ وجه لازم نیست و به جای این کار رم سریع تر تهیه کنید.
 
البته این نکته را در نظر بگیرید که تا زمانی که سرعت مادربرد شما کند است سرعت رم هیچ اهمیتی ندارد زیرا در این مواقع رم سریع است اما مادربرد کند است و نمیتواند از تمام سرعت رم استفاده کند. برای مثال یک مادربرد 1333 مگاهرتز، فقط از 1333 مگاهرتز از رم 2000 مگاهرتزی شما استفاده میکند.
 
 
نحوه ارتقای رم سیستم
 
اگر میخواهید رم سیستم خود را ارتقا دهید باید به نکاتی توجه داشته باشید.
 
ابتدا باید ببینید که چه تعداد اسلات رم دارید. این مشخص میکند که چه تعداد رم میتوانید اضافه کنید. رم های DDR2 تا چهار گیگابایت هستندرم های DDR3 تا 8 گیگابایت هستند. بنابر این اگر رم 16 گیگابایت DDR3 میخواهید باید از دو رم 8 گیگابایتی DDR3 استفاده کنید.
 
اگر دو اسلات در سیستم شما وجود دارد، به جای اینکه رم فعلی خودتان را بردارید و یک رم دیگر بر روی سیستم بگذارید، یک رم دیگر در کنار رم فعلی تان بگذارید. داشتن دو رم که جمعا 8 گیگابایت میشوند بهتر از داشتن یک رم 8 گیگابایتی تنها است.
 
البته اگر در حال جمع کردن یک سیستم از اول هستید و نیاز به 8 گیگ رم در سیستم دارید، به جای استفاده از دو رم 4 گیگابایتی در کنار هم، از یک رم 8 گیگاباتی استفاده کنید. با این کار اگر بعدا خواستید رم خود را 16 گیگابایت کنید تنها کافیست یک رم 8 گیگابایتی اضافه بخرید. اما اگر از دو رم 4 گیگایتی استفاده کرده باشید باید هر دوی رم ها را بردارید و دو رم 8 گیگابایتی بخرید.
 
 
سرعت مهم تر است یا حجم؟
 
داشتن یک رم با حجم بالا از جهاتی مهم تر است. البته این حجم تا حدی تاثیر گذار است و اگر میخواهید رم شما تاثیر بیشتری بر روی سرعت سیستم داشته باشد باید رم سریع تهیه کنید. رم 8 گیگابایت برای اکثر کاربران کافی است، مگر اینکه یک گیمر حرفه ای باشید و یا یک کاربری که کارهای گرافیکی انجام میدهد. موفق باشید.
 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۴۵
مهندس شهاب عکاشه

برای خرید کامپیوتر کاربران همیشه برای انتخاب یک CPU مناسب با مشکل مواجه میشوند و نمیدانند چگونه باید یک CPU مناسب را انتخاب و خریداری کنند.

 

در ادامه مطلب روش انتخاب CPU مناسب را آموزش خواهیم داد.

 

پردازنده چند هسته ای مناسب است؟

پردازنده‌های تک‌ هسته‌ای تقریبا دیگر در بازار یافت نمیشوند و بهتر است از آنها هم استفاده نکنید. هسته‌ های بیشتر درواقع به معنای عملکرد سریع‌ تر هست و در اصل به‌ عنوان اجرای همزمان چندین برنامه باید به آنها نگاه کرد (هر چه تعداد هسته‌های یک پردازشگر بیشتر باشد، توانایی اجرای همزمان تعداد بیشتری از برنامه‌ها را دارا است). برخی از برنامه‌ها به‌ تنهایی به چند هسته احتیاج دارند، به زبان ساده‌تر اگر برنامه در یک سیستم چند هسته‌ای اجرا شود عملکرد بهتری خواهد داشت.

هرگز در یک سیستم تنها یک برنامه اجرا نمیشود، این نکته را نباید فراموش کنیم که خود سیستم‌عامل ویندوز نیز قسمتی از پردازنده دستگاه را به صورت پیش‌فرض اشغال میکند. گفتن این نکته خالی از لطف نیست، در صورت دو برابر کردن تعداد هسته‌های پردازنده یک سیستم به هیچ عنوان نباید انتظار اجرای برنامه‌ های قبلی را با دو برابر سرعت داشته باشید. با تمام این توصیف‌ها، اگر یک کاربر عادی کامپیو‌تر و اینترنت هستید دو هسته برای شما کافی است و اگر سرعت بالا‌تر دوست دارید، نهایتا چهار هسته (quad-core) کار شما را به خوبی راه میاندازد.

کدام یک از مدل های Core i3 یا i5 یا i7 مناسب تر است؟

این مطلب نیز، همانند قسمت انتخاب تعداد هسته پردازنده‌ها است که در بالا به آن اشاره کردیم. به‌طور کلی شما باید این نکته را در نظر بگیرید که هزینه‌ بیشتر مساوی است با پردازنده و سیستم بهتر، بنابراین پردازنده‌های گرانتر، سرعت بیشتری دارند. سوال اصلی این است که شما به چه اندازه سرعت احتیاج دارید؟

 

پردازنده‌های Pentium تشابه زیادی به پردازنده‌های Core i3 دارند. همه این پردازنده‌ها دو هسته ای هستند و با فناوری 32 نانومتری ساخته شده‌اند. پردازنده‌های (Pentium و Core i3) دارای 3 مگابایت حافظه Cache هستند، Turbo Boost ندارند و همگی با یک پردازنده گرافیکی یکپارچه شده‌اند. پردازنده‌های نسل دوم Core i5 همگی چهار هسته هستند و از Quick Sync و Turbo Boost بدون Hyper-Threading پشتیبانی میکنند. تمام پردازنده‌های Core i5 با 6 مگابایت حافظه Cache عرضه میشوند، گرافیک مجتمع شده با اکثر پردازنده Core i5 اینتل HD 2000 است.

پردازنده Core i7 در حال حاضر به‌عنوان سریعترین پردازنده کامپیوترهای رومیزی شناخته میشود. سرعت آن 3.4 گیگاهرتز است که میتواند به کمک Turbo Boost تا 3.8 گیگاهرتز افزایش یابد. i7-2600K با گرافیک Intel HD 3000 ادغام شده و 8 مگابایت حافظه Cache دارد.

اگر شما قصد خرید لپ‌تاپی را دارید که برای انجام کارهای روزمره (همانند مثال‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم) از آن استفاده کنید، یک پردازنده Pentium یا Celeron برای شما کافی است.

بین پردازنده‌های i3 و i5 تفاوت محسوسی مشاهده نمیشود، اما تفاوت بین این مدل‌ها با i7 که قابلیت کش تا 8 مگابایت را دارد و ناگهان سرعت را بسیار افزایش میدهد، زیاد است؛ بنابراین اگر همزمان چندین برنامه را روی سیستم اجرا میکنید ارزش آن را دارد که برای i5 و i7 کمی بیشتر هزینه خرج کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۶ ، ۱۰:۳۵
مهندس شهاب عکاشه

محققان به طور تصادفی موفق به تولید پودری شدند که میتواند باتری ها را شارژ کند.

پودری که باتری شارژ می‌کنید +تصاویر







پیشرفت و توسعه تجهیزات دیجیتال و الکترونیکی و عرضه گوشی های هوشمند، تبلت ها و گجت های مختلف سرعت بالایی گرفته است و هر روز شاهد یک محصول جدید در این عرصه هستیم.

این پیشرفت در اکثر  حوزه های مربوط به فناوری های دیجیتال با سرعت مناسبی جلو می رود اما با وجود تحقیقات بسیار هنوز در زمینه تامین انرژی و باتری این وسایل با مشکل روبرو هستیم.

برخی راه حل ها مانند  پاوربانک  نیز نتوانست پاسخگوی خوبی برای این مشکل باشد.

اما به تازگی برخی محققان نظامی  در تحققات خود به پودری دست یافتند که امکان شارژ کردن باتری ها را دارد. پودر مذکور از آلومینیوم ساخته شده است و انرژی قابل توجهی را تولید میکند.

براساس اخبار منتشر شده این پودر به صورت تصادفی و حین تحقیقات کشف شده است و ضمن سرعت بالا در تولید انرژی به کاتالیزور خاصی نیز احتیاج ندارد.

پودری که باتری شارژ می‌کنید +تصاویر

قدرت و سرعت تولید انرژی این پودر به حدی است که یک کیلوگرم از آن میتواند در سه دقیقه حدود 220 کیلووات انرژی تولید کند، که میتوان آن را سریعترین روش تولید انرژی بدون استفاده از کاتالیزور دانست.

با این روش یک تانک اسباب بازی نیز شارژ شده و به کار افتاده است.

پودری که باتری شارژ می‌کنید +تصاویر

گفتنی است کاتالیزور به موادی گفته می شود که به فرآیندهای شیمیایی کمک می‌کنند ولی خود در آن فرآیند عمل نمی‌کنند و مصرف نمی‌شوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۲۳:۲۷
مهندس شهاب عکاشه

یکی از مشکلات و خطا هایی که پس دیلیت اکانت و ثبت نام مجدد در تلگرام ممکن است با آن مواجه شوید، ارور Phone Number Flood است. این مشکل زمانی رخ می دهد که شما در بازه های زمانی کوتاه بیش از سه بار اکانت تلگرام خود را حذف کنید. (به عنوان مثال در طول یک هفته سه بار دیلیت اکانت تلگرام کنید). هنگامی که با خطای Phone Number Flood در زمان ثبت نام در تلگرام مواجه می شوید، دیگر قادر نخواهد بود که در تلگرام با همون شماره اکانت جدید بسازدید. البته مدیران تلگرام اعلام کرده اند که شما پس از محدود شدن چند هفته ای دوباره می توانید با همون شماره ی خود در تلگرام اکانت بسازید. همچنین طبق تجربه های بدست آمده مدت زمان این محدودیت به طور میانگین دو تا سه هفته است.

اما در صورتی که برای ساخت اکانت جدید عجله دارید، می توانید با استفاده از آموزش و ترفندی که در این پست خدمت شما معرفی می کنیم، ارور و مشکل Phone Number Flood را پس از دیلیت اکانت و در هنگام ساخت اکانت در تلگرام را رفع کنید. 


راهنمای حل مشکل Phone Number Flood در هنگام ثبت نام در تلگرام

برای حل مشکل و ارور Phone Number Flood ابتدا با یک سیمکارت دیگر که بر روی آن تلگرامی وجود ندارد (یعنی با اون شماره در تلگرام عضو نیستید و اکانت ندارید) در تلگرام ثبت نام کنید. (در صورتی که سیمکارت ندارید از برنامه های شماره مجازی مانند Nextplus استفاده کنید. همچنین برخی از فروشگاه ها شماره مجازی هم میفروشند.)

سپس از قابلیت Change Number تلگرام، شماره تلگرام فعلی را به شماره خطی که ارور Phone Number Flood می دهد، تغییر شماره دهید.



آموزش تغییر شماره در تلگرام

همانگونه که در انتهای مطلب اشاره نمودیم، برای رفع مشکل Phone Number Flood یا باید ۳ هفته صبر کنید یا ترفند تغییر شماره را انجام دهید.


همچنین از گام های زیر نیز برای تغییر شماره می توانید بهره ببرید:

گام اول: ابتدا وارد تنظیمات Settings تلگرام خود شوید.

گام دوم: در تنظیمات بر روی شماره خود ضربه بزنید تا صفحه CHANGE NUMBER برای شما باز شود.

گام سوم: گزینه CHANGE NUMBER را لمس کنید.

گام چهارم: سپس یک پیغام به شما نمایش داده می شود که بر روی OK ضربه بزنید.

گام پنجم: شماره جدید را وارد کنید.

 

اما معنی Flood چیست و چرا این مشکل Phone Number Flood  پس از دیلیت اکانت پیش می آید؟

واژه‌یFlood  در اصطلاح به معنی سیل یا طغیان است. هنگامی که شما در یک بازه زمانی کوتاه (مثل یک هفته) به تعداد بیش از ۳ بار اکانت تلگرام خود را حذف و دوباره ثبت نام می کنید، تلگرام به این وضعیت واکنش نشان داده و شماره شما را برای یه مدت زمان دو تا سه هفته ای محدود می کند. در این مدت شما نمی توانید اکانت بسازید!

 

نظر شما در رابطه با رفع مشکل Phone Number Flood چیست؟ در نظرات  همراه ما باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۸
مهندس شهاب عکاشه

شرکت ایسوس در اقدامی نادر گوشی های نسل جدیدش را پیش از زمان رونمایی معرفی کرد.


شرکت ایسوس در اقدامی جالب چهار گوشی هوشمند جدید خود را در وبسایتش معرفی کرده است. شرکت ایسوس از این طریق اطلاعات گوشی های خودش را پیش از رونمایی و عرضه فاش کرده است. این اقدام توسط یک شرکت سازنده گوشی هوشمند به ندرت اتفاق می‌افتد، زیرا باعث کاهش جذابیت مراسم رونمایی محصول مورد نظر خواهد شد.

اما به هر حال این گزارش ، خبر خوبی برای کاربران محسوب می‌شود زیرا بدون هزینه و سختی به اطلاعات چهار گوشی جدید شرکت ایسوس دست پیدا کرده اند.

این چهار گوشی «ZenFone 4» ، «the ZenFone 4 Selfie» ، «the ZenFone 4 Selfie Pro» و «the ZenFone 4 Max» نام دارند. که برای عرضه در سال 2017 برنامه ریزی شده اند.

در ادامه تصاویری از طراحی این چهار گوشی هوشمند و مشخصات فنی آنها مشاهده می‌کنید :






۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۳۸
مهندس شهاب عکاشه

بسیاری از کاربران از پست های تبلیغاتی اینستاگرام خسته شده و به دنبال حذف آن هستند.


اینستاگرام یکی از محبوبترین شبکه های اجتماعی در جهان و ایران است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد.

رایگان بودن این نرم افزار  شرکت فیسبوک را به سمت تبلیغات در این نرم افزار سوق داد تا اینکه مدتی قبل پست های تبلیغاتی لابه لای مطالب مورد علاقه کاربران قرارگرفته و جای خود را بازکرد.

این پست های تبلیغاتی پس از مدتی موجب نارضایتی کاربران شد. اگر شما نیز از این پست ها و تعداد زیادشان ناراضی هستید این گزارش را تا انتها دنبال کنید.

در همین ابتدا باید گفت اینستاگرام قابلیتی برای غیرفعال کردن کامل و یکجای پست های تبلیغاتی قرار نداده  اما به روشی میتوان از تعداد آنها کاست بدین صورت که تک تک پست های تبلیغاتی را مخفی کنیم.

نحوه غیرفعال کردن پست های تبلیغاتی اینستاگرام

گام اول : هنگامی که به یک پست تبلیغاتی برخوردید  در بالای پست روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.

حذف پست های تبلیغاتی اینستاگرام +آموزش تصویری

گام دوم: در منوی باز شده سه گزینه وجود دارد. گزینه پنهان کردن آگهی یا Hide This را انتخاب کنید.

حذف پست های تبلیغاتی اینستاگرام +آموزش تصویری

گام سوم : اینستاگرام از شما  میپرسد که "چرا نمیخواهید این آگهی را ببنید" و سه گزینه برای شما به شرح زیر قرار داده است.

  • این تبلیغ نامرتبط است : It’s Not relevant
  • تعداد نمایش تبلیغ زیاد است (اغلب این تبلیغ را می‌بینم) :I see it too often
  • این تبلیغ نامناسب است : It’s inappropriate

حذف پست های تبلیغاتی اینستاگرام +آموزش تصویری

توصیه ما گزینه دوم و سوم است تا موجب کمتر شدن تبلیغ برای شما شود .

گام چهارم :  پس از انتخاب یک گزینه از بالا پیغام تشکر اینستاگرام  " از اینکه به ما اطلاع دادید، سپاسگذاریم"

حذف پست های تبلیغاتی اینستاگرام +آموزش تصویری

مراحل بالا را برای هر تبلیغ باید تکرار کنید، این تکرار موجب کمتر شدن تعداد تبلیغات برای شما خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۹:۲۴
مهندس شهاب عکاشه

تحقیقات صورت‌گرفته توسط شرکت Lookout نشان می‌دهد حدود چهار هزار نرم‌‌افزار اندرویدی تا کنون اطلاعات کاربران را به سرقت می‌بردند.

منابع معتبر خبری به تازگی از کشف 4 هزار برنامه اندرویدی که در اصل بدافزار بوده و به شکل مخفیانه اطلاعات کاربران را به سرقت می‌برده‌اند خبر داده‌اند. این 4 هزار برنامه که طی یکی دو سال اخیر توسط فرد خاصی در اینترنتمنتشر شده است، به طور مخفیانه صدای کاربران را ضبط واطلاعات گوشی آنها را سرقت می‌کردند.

جالب است بدانید که 3 برنامه از 4 هزار برنامه کشف شده حتی به برنامه گوگل پلی نیز راه پیدا کرده بود. یکی از این 3 برنامه «Soniac» است؛ این نرم افزار پیش از اینکه توسط گوگل از گوگل پلی حذف شود، تعداد 1000 تا 5000 مرتبه دانلود شده است.

بدافزار سونیاک یک نرم افزار مرتبط با پیام‌رسان محبوب تلگرام بود که علاوه بر اینکه صدای کاربران خود را ضبط می‌کرد، به دفترچه تلفن و پیامک های آنها نیز دسترسی داشت و همچنین می‌توانست تصاویر مخفی بگیرد.

دو بدافزار دیگر که به گوگل پلی راه پیدا کرده بودند، «Hulk Messenger» و «Troy Chat» هستند. پس از اینکه شرکتLookout این بدافزارها را کشف کرد، گوگل پلی آنها را از لیست نرم افزار های خود حذف کرد.

به هر حال مشخص نیست که چندین هزار نفر در سراسر جهان مورد هجوم این بدافزارهای غیرایمن قرار گرفته اند به همین دلیل است که این گزارش ها لزوم استفاده از نرم افزارهای ایمن و معتبررا به ما گوش زد می‌کنند، تا بار دیگر شاهد سرقت این‌چنینی اطلاعات نباشیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۴:۰۸
مهندس شهاب عکاشه

همانطور که میدانید هنگامی که در اینترنت هستید اگر در محیط ویندوز عمل Logoff را انجام دهید، ارتباط شما از اینترنت در صورتی که برای اتصال از روشی غیر از روتر استفاده کنید قطع میشود.

عمل Logoff باعث میشود که برنامه های در حال اجرا که باعث کندی سیستم شده اند متوقف شوند به نوعی که انگار سیستم را مجددا راه اندازی کرده اید.

 

با استفاده از ترفندی که در این مقاله آموزش میدهیم، میتوانید کاری کنید که پس از عمل Logoff نیز ارتباط شما از اینترنت قطع نشود. این کار میتواند سرعت ویندوز شما را همان گونه که هست نگه دارد.



روش کار :
از منوی Start وارد Run شده  و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.


این مسیر را دنبال نمایید:


HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Microsoft/WindowsNT/CurrentVersion/Winlogon


از قسمت دیگر صفحه، بر روی فضای خالی راست کلیک کرده و New > String را بزنید.


نام آن را KeepRasConnections تنظیم کنید.


حال بر روی KeepRasConnections دوبار کلیک کرده و در پنجره باز شده در قسمت Value مقدار 1 را وارد کرده و OK کنید.


رجیستری را ببندید و در پایان جهت اعمال تغییرات یکبار سیستم را Restart کنید.

برای غیرفعال کردن این قابلیت کافی است به KeepRasConnections مقدار 0 بدهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۱۳
مهندس شهاب عکاشه

ریموت کردن کردن لینک در حقیقت مستقیم کردن لینک های غیرمستقیم از طریق سرور ها و سایت های اشتراک گذاری است.

 

برای مثال زمانی که میخواهید یک فیلم را از یک سایت اشتراک گذاری فایل دانلود کنید و سرعت دانلود کم است، میتوانید لینک فیلم را مستقیم کنید تا با سرعت بالاتری دانلود شود.

 

در این مطلب آموزش ریموت کردن لینک را بازگو خواهیم کرد.

 

ابتدا باید در یک آپلود سنتر که قابلیت Remote URL Upload را دارد عضو شوید.

(مانند www.uploadzeal.com و www.leechworld.com)


سپس در صفحه اصلی سایت روی گزینه Remote URL Upload کلیک کرده و لینک فایل مربوطه را در کادر قرار دهید و آن را تایید کنید.

 

پس از انتقال فایل به سرور این سایت ها، میتوانید فایل مورد نظر خود را با سرعت بسیار بالا دانلود کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۰۸
مهندس شهاب عکاشه