آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

مطالب آموزنده و مفید در زمینه کامپیوتر و موبایل

آموزش فناوری اطلاعات و موبایل

به سوی دنیای فناوری اطلاعات

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۱۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

برنامه B612 یکی از برنامه‌های محبوب و به عبارتی بهترین برنامه در حال حاضر برای عکس برداری و ویرایش عکس می‌باشد. این برنامه به صورت اختصاصی برای ویرایش عکس‌های سلفی طراحی شده است و با استفاده از فیلترها و قابلیت‌های دیگری که در ادامه به صورت مختصر برای شما توضیح می‌دهیم، استفاده نمایید. پس برای آشنایی بیشتر برنامه ادامه مطلب را مطالعه نمایید. 


1

هنگامی که وارد برنامه می‌شوید، می توانید در آن ثبت نام کنید تا بتوانید از برخی ویژگی‌های برنامه استفاده نمایید.

اگر نمی‌خواهید در این برنامه ثبت نام کنید، می‌توانید skip را لمس کنید.

پس از اینکه این کار را انجام دادید، وارد صفحه‌ای دیگر می شوید.

در این صفحه برای ادامه و شروع عکس برداری و ویرایش عکس‌های خود باید Agree and Start را انتخاب کنید. حال به بررسی بخش‌های اصلی برنامه می‌پردازیم.

2

در نوار بالای صفحه، چهار آیکون را مشاهده می‌کنید.

آموزش استفاده از برنامه عکاسی B612 + تصاویر

آیکون اول از سمت چپ برای وارد شدن به قسمت گالری گوشی می‌باشد. در واقع با استفاده از این قسمت می‌توانید از گالری خود یک عکس وارد برنامه کنید و به ویرایش کردن آن بپردازید.

آیکون دوم، دو کار انجام می‌دهد. اولین کار تنظیم کردن اندازه تصاویر می‌باشد. دومین کاری که می‌توانید با آن انجام دهید، گرفتن چندین عکس و چیدن آن ها در کنار هم می‌باشد. برای متوجه شدن مفهوم این قسمت می‌توانید تصویر زیر را مشاهده نمایید.

آموزش استفاده از برنامه عکاسی B612 + تصاویر

آیکون سوم هم که برای تعویض دوربین‌ها می‌باشد و در صورت تمایل برای عکس برداری از دوربین پشت هم استفاده کنید.

آیکون آخر (سه نقطه) برای وارد شدن به بخش تنظیمات برنامه می‌باشد. اگر مایل هستید تنظیمات مورد نظر خود را انجام دهید، می‌توانید از این بخش استفاده کنید.

3

در نوار پایین صفحه هم تنظیمات اصلی برای ویرایش و عکس برداری می‌باشد.

آموزش استفاده از برنامه عکاسی B612 + تصاویر

آیکون ایموجی‌ای که در گوشه سمت چپ قرار دارد، برای استفاده از شکلک‌ها، افکت‌ها و بسیاری از کارهای دیگر می‌باشد. در این قسمت می‌توانید انواع شکل‌ها را بر روی صورت خود به صورت خودکار قرار دهید و عکس‌های بامزه و جالبی از خود بگیرید. بعضی از این ویژگی‌ها را در همان قسمت باید دانلود نمایید.

آموزش استفاده از برنامه عکاسی B612 + تصاویر

4

در این برنامه فیلترهای بسیاری وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن ها را به صورت دلخواه روی تصاویر خود قرار دهید.

برای باز کردن فیلترهای موجود برای ویرایش عکس، کافی است آیکون سمت راست پایین صفحه را انتخاب کنید تا همانند تصویر برای شما فیلترها آورده شود. پس از آنکه عکس‌های خود را با توجه به سلیقه خود ویرایش کردید، می‌توانید آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید یا آن را برای خود ذخیره نمایید.

آموزش استفاده از برنامه عکاسی B612 + تصاویر

این برنامه بسیار کارآمد می تواند باشد. همچنین فضای استفاده از آن بسیار آسان تر از بقیه برنامه های رقیب خود می باشد. پیشنهاد می شود از این برنامه برای ویرایش عکس های سلفی خود به صورت کاملا حرفه ای استفاده نمایید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۰۷:۵۹
مهندس شهاب عکاشه

یکی از پر کاربردترین و بهترین مرورگر های سیستم عامل اندروید، گوگل کروم می باشد. این مرورگر ویژگی های بسیاری دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. در این مطلب آموزشی می خواهیم ۴ ترفند از این مرورگر را به شما آموزش دهیم.


جلوگیری از حرکت‌کردن متن در صفحه در حال بارگذاری :

1

شاید با این حالت مواجه شده باشید که هنگام مطالعه کردن صفحه در حال بارگزاری، پس از اینکه بارگزاری آن کامل شد دوباره به اول صفحه می روید و متن ها جا به جا می شوند. برای جلوگیری از این کار باید در در Chrome flags،scroll anchoring را فعال‌سازی نمایید.

در نوار جستجوی گوگل، عبارت chrome://flags/#enable-scroll-anchoring را تایپ نمایید و Enabled را همان طور که در تصویر مشاهده می کنید، انتخاب کنید.

آموزش 4 ترفند کاربردی گوگل کروم در اندروید + تصاویر


کاهش استفاده از داده‌ها :

2

یکی از ویژگی های خوب گوگل کروم، ایجاد زمان بندی برای استفاده از داده ها می باشد. این کار باعث می شود استفاده شما از داده ها کاهش پیدا کند.

برای فعال کردن این ویژگی کافی است آیکون سه نقطه ای که در بالا سمت راست قرار دارد را لمس نمایید و در بخش Settings گزینه‌ی Data Saver را انتخاب کنید.

این ویژگی کارهای مختلفی را برای شما انجام می دهد از جمله فشرده سازی صفحات وب، تغییر فرمت عکس ها به WebP و همچنین فشرده سازی ویدیو ها. ظاهر صفحات پس از فعال یازی ممکن است کمی تغییر پیدا کند ولی در واقع شما راحت تر می توانید صفحات را مشاهده نمایید.

آموزش 4 ترفند کاربردی گوگل کروم در اندروید + تصاویر


باز کردن پنجره‌های اخیر از دستگاه‌های دیگر :

3

این مرورگر قابلیت همگام سازی اطلاعات جستجو را با دستگاه های مختلف دارد.

به عنوان مثال شما در خانه در حال مطالعه یک مطلب در مرورگر کروم کامپیوتر می باشید ولی می خواهید به بیرون بروید. با استفاده از این ویژگی می توانید در بیرون از خانه با هماهنگ سازی آن مطلب را در گوشی همراه خود مطالعه نمایید. برای این کار کافی است این مرورگر را در دو دستگاه با یکدیگر همگام سازی کنید. پس از این کار می توانید با انتخاب کردن Recent tabs تمامی صفحات اخیر را مشاهده نمایید.


ذخیره‌سازی محتوا برای خواندن به صورت آفلاین :

4

برنامه های متفاوتی وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا مقالاتی که در صفحات وب در حال خواندن هستید آن ها را برای خود ذخیره کرده و بعدا به صورت آفلاین آن ها را مطالعه کنید اما کسانی که از مرورگر کروم استفاده می کنند نیازی ندارند تا برنامه خاصی را دانلود کنند.

برای این کار در کروم، در قسمت جستجو عبارت chrome://flags/#offline-bookmarks را تایپ نمایید و offline bookmarks را فعال‌سازی کنید. اکنون می توانید هر صفحه ای را که به عنوان bookmark  برای خود ذخیره کردید، به صورت آفلاین مطالعه نمایید.

آموزش 4 ترفند کاربردی گوگل کروم در اندروید + تصاویر

ترفند های متفاوتی برای این مرورگر وجود دارد ولی ما قصد داشتیم آن هایی را که می تواند برای شما کارآمد باشد معرفی نماییم. این مرورگر یکی از بهترین برنامه های جستجو می باشد و روش استفاده از آن نیز بسیار آسان می باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۶ ، ۰۸:۲۷
مهندس شهاب عکاشه
نه تنها فیلم های با زبان های خارجی را باید با زیرنویس تماشا کرد، بلکه کاربرانی هستند که حتی فیلم های با زبان های خودشان را نیز با زیرنویس تماشا میکنند. این کار دلایل مختلفی دارد، برای مثال برای مواقعی مناسب است که فیلم را با صدای کم مشاهده میکنیم.
 
همانطور که میدانید پلیر قدرتمند VLC توانایی نمایش زیر نویس فیلم ها را دارد و حتی زمانی که نام فیلم و زیرنویس را یکی قرار دهیم، این پلیر زیرنویس را به صورت خودکار حین باز کردن فیلم به نمایش میگذارد. اما اگر شما با خواندن زیرنویس ها مشکل دارید و یا میخواهید رنگ آن ها را تغییر دهید و یا در کل از فونت فعلی زیرنویس ها خوشتان نمیاید، میتوانید آن را تغییر دهید!

در این مقاله نحوه اعمال تغییرات در بخش زیرنویس پلیر VLC را به شما آموزش میدهیم. با ما همراه باشید.
 
 
تنظیمات مربوط به زیرنویس ها در VLC Media Player
 
به منظور دسترسی به بخش تنظیمات زیرنویس در پلیر VLC و اعمال تنظیمات دلخواهتان، مراحل زیر را طی کنید:
 
1. بر روی Tools و سپس “Preferences” کلیک کنید و یا تنها کلید های ترکیبی “Ctrl + P” را بگیرید تا مستقیما وارد  Preferences شوید.
 
2. گزینه ی “Subtitle / OSD” را کلیک کنید.
 
3. در بخش “Subtitle Effects” میتوانید به تنظیمات زیر دسترسی  داشته باشید:


 - Font: انتخاب فونت مورد نظر برای زیرنویس ها. به منظور دانلود  فونت های زیبا و جدید، به لینک زیر بروید:
 

 
- Font Size: تغییر اندازه فونت زیرنویس ها.
 
- Outline Thickness: تعیین اندازه خط های دور فونت ها برای  خوانایی بهتر. میتوانید در کل خط دور فونت ها را بردارید.
 
- Text Default Colorتغییر رنگ فونت زیرنویس.
 
- Outline Colorتعیین رنگ خط های دور فونت. البته اگر خط ها را بر نداشته باشید.
 
- Add a Shadowافزودن سایه به فونت زیرنویس برای خوانایی بهتر.
 
- Add a Background: با انتخاب این گزینه یک پس زمینه مشکی  با شفافیت در پشت زیرنویس ها نمایش داده میشود.

 
پس از اعمال تنظیمات مورد نظر “Save” را کلیک کنید.
 
تغییراتی که در تنظیمات اعمال کردید بلافاصله در ویدیویی که داشتید تماشا میکردید اعمال نخواهند شد و باید آن ویدیو را ببندید و مجددا باز کنید تا تغییرات را مشاهده کنید.
 
 
تغییر اندازه فونت به صورت دستی
 
اگر اندازه فونتی که در بخش تنظیمات زیرنویس میتوان تعیین کرد مورد پسند شما قرار نگرفت، میتوانید فونت را به یک اندازه دلخواهتان دربیاورید. در بخش تنظیمات زیرنویس تنها میتوانید تعیین کنید که زیرنویس کوچک و یا بزرگ باشد، اما اگر بخواهید میتوانید اندازه دقیق برای آن تعیین کنید. بدین منظور مراحل زیر را طی نمایید:
 
1. بر روی Tools و سپس “Preferences” کلیک کنید و یا تنها کلید های ترکیبی “Ctrl + PP” را بگیرید.
 
2. بر روی گزینه ی “All” که زیر عبارت “Show Settings” است  کلیک کنید.
 
3. بر روی Video کلیک کنید، به بخش “Subtitlw / OSD” بروید و نهایتا گزینه ی “Text Renderer Custom Subtitle Text Sizee” را انتخاب کنید.
 
4. در بخش Freetype2 Font Renderer میتوانید یک عدد برای  اندازه فونت های زیرنویس وارد کنید.
 
5. نهایتا Save را کلیک کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۶ ، ۲۱:۰۴
مهندس شهاب عکاشه

شرکت‌های توسعه دهنده سیستم عامل‌های ویندوز و اندروید به عنوان دو رقیب برای هم محسوب می‌شوند ولی مایکروسافت برای ایجاد یک رابط بین کاربران ویندوز و اندروید دست به کارهایی زده است. از جمله این کارها می‌توان به ارائه چندین نرم افزار کاربردی برای ایجاد ارتباط بین این دو سیستم عامل اشاره نمود. به کمک این برنامه ها به راحتی می‌توانید تمامی هشدارها و نوتیفیکیشن‌های گوشی اندروید خود را در دسکتاپ ویندوز ۱۰ مشاهده نمایید. برای انجام دادن این کار مراحل زیر را به دقت طی کنید.


دانلود و نصب کردن Cortana :

یکی از بهترین برنامه‌هایی که با استفاده از آن می‌توان این کار را انجام داد، Cortana نام دارد. در ابتدا این برنامه را از گوگل‌ پلی دانلود کنید. می توانید Cortana را از کانال آموزش فناوری اطلاعات  دانلود نمایید.

1

پس از دانلود آن را نصب کرده، و وارد برنامه شوید.

در راه اندازی اول، متنی برای شما آورده می‌شود که توضیحی درباره این برنامه می‌باشد. سپس برای شروع کار باید از یک اکانت مایکروسافت استفاده نمایید. برای ساختن یک اکانت می‌توانید از دکمه‌ی Microsoft Account استفاده کنید.

روش نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در دسکتاپ ویندوز 10 + تصاویر

2

پس از ساخت اکانت شخصی خود، کافی است وارد آن شوید.

روش نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در دسکتاپ ویندوز 10 + تصاویر

توجه داشته باشید که برای این کار، شما باید همزمان از یک اکانت بر روی اندروید و ویندوز خود استفاده نمایید.
3

در صفحه‌ی اصلی روی آیکون سه نقطه کلیک کنید و در منویی که برای شما باز می‌شود، Settings را انتخاب نمایید.

روش نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در دسکتاپ ویندوز 10 + تصاویر

4

در settings، گزینه‌ی Sync Notifications را انتخاب نمایید.

روش نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در دسکتاپ ویندوز 10 + تصاویر

5

پس از انتخاب این گزینه، شما قادر به این هستید تا نوع نوتیفیکیشن‌هایی که می‌خواهید در صفحه‌ی دسکتاپ برای شما نمایش داده شود را مشخص نمایید.

روش نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در دسکتاپ ویندوز 10 + تصاویر

دسترسی به نوتیفیکیشن‌های اندروید در ویندوز ۱۰:

6

پس از انجام دادن کارهای لازم برای هماهنگ‌سازی برنامه در اندروید نوبت به آن می‌رسد تا این برنامه را در ویندوز ۱۰ فعال‌سازی نمایید.

فعال‌سازی در Cortana به‌صورت پیش فرض انجام می‌شود. پس از اینکه این تنظیمات را انحام دادید؛ می‌توانید اعلان‌های ویندوز ۱۰ را در قسمت Action Center مشاهده نمایید.

روش نمایش نوتیفیکیشن‌های اندروید در دسکتاپ ویندوز 10 + تصاویر

این نوتیفیکیشن‌ها ممکن است با تاخیر بر روی ویندوز شما نمایش داده شود. زیرا اول باید با cloud همگام‌سازی نماید و سپس با ویندوز این کار انجام شود.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۶ ، ۱۲:۵۵
مهندس شهاب عکاشه

شما می توانید برای به اشتراک گذاشتن اتصال اینترنت، فایل ها، چاپگرها و امثالهم از یک شبکه ی بی سیم استفاده کنید.
اگر بخواهیدتمام اعضای خانواده تان از یک اتصال اینترنت، و یا از تنها چاپگری که در منزل دارید، و یا از فایل هایی که روی کامپیوتر شخصی خود دارید، مشترکا استفاده کنند، می توانید یک شبکه ی بی سیم احداث کنید.با این آموزش کاربردی در وب سایت آموزش فناوری اطلاعات با ما همراه باشید:

برای ایجاد و راه اندازی  کردن هر شبکه ی بی سیم، چهار مرحله وجود دارد:

1) تجهیزات بی سیم خود را انتخاب کنید.
2) مسیریابِ بی سیم خود را متصل کنید.
3) مسیریاب بی سیم خود را پیکربندی کنید.
4) کامپیوترهای تان را به هم متصل کنید.

تجهیزات بی سیم خود را انتخاب کنید:
1) اولین قدم آن است که مطمئن شوید تجهیزات مورد لزوم را در اختیار دارید. در حینِ دیدزدن مغازه ها، ممکن است متوجه شوید که تجهیزات بی سیم از سه استاندارد مختلف تبعیت می کنند: یعنی استانداردهای 802.lla، 802.llb، و 802.llg. توصیه ی ما به شما این است که طرفِ استاندارد 802.llg را بگیرید، چرا که اولا  یک مقدار از دوتای دیگر بالاتر است و ثانیا با هر دستگاه دیگری تقریبا سازگار است.

به این ترتیب، فهرست خریدتان باید شامل این سه قلم باشد:

● اتصال اینترنت پهن باند
● مسیریاب بی سیم
● یک کارت شبکه ی بی سیم (یا کامپیوتری که شبکه ی بی سیمِ  به اصطلاح سر خود داشته باشد)

● مسیریاب بی سیم:
وظیفه ی مسیریاب بی سیم آن است که سیگنال های وارده از اتصال اینترنت تان را به یک سیگنال پهن باندٍ بی سیم تبدیل کند، درست شبیه ایستگاه اصلی یک تلفن بی سیم .
حتما باید حواس خود را جمع کنید که یک مسیریابِ بی سیم بخرید، نه یک نقطه گاه بی سیم.پس در این مورد دقت کافی را داشته باشید.

● کارت شبکه ی بی سیم:
کارت های شبکه ی بی سیم، کامپیوتر شما را به مسیریابِ بی سیم تان متصل می کنند. اگر یکی از این کامپیوترهای کتابی جدید داشته باشید، به احتمال زیاد امکانات بی سیم از قبل روی آن سوار کرده اند. بنابراین دیگر لزومی ندارد که کارت شبکه ی بی سیم تهیه کنید. اما اگر لازم دارید که برای یک کامپیوتر رومیزی، یک کارت شبکه ی بی سیم خریداری کنید، یک کارت شبکه ی بی سیم مبتنی بر یو اس بی بخرید. اگر کامپیونر کتابی دارید،می توانید  یک کارت شبکه ی مبتنی بر کارت های معمول کامپیوتری خریداری نمایید.
در هرحال، به ازای هر کامپیوتر موجود در شبکه تان، باید یک کارت شبکه نیز داشته باشید.

توجه! توجه! برای آن که جفت وجور کردنِ شبکه تان به سادگی انجام شود، کارت شبکه ای بخرید که سازنده اش همان سازنده ی مسیریابِ بی سیم تان باشد. برای مثال، اگر دیدید قیمت مسیریاب فلان شرکت، مناسب است، کارت شبکه را نیز از همان شرکت بخریدتا مطمئن باشید که با هم سازگاری بهتری دارند.
برای آن که خرید کردن تان از این هم راحت تر شود، می توانید یک کیتِ کامل که شامل کلیه ی اقلام مورد نیاز برای نصب یک شبکه ی بی سیم خانگی هستند بخرید.
اگر یک کامپیوتر رومیزی دارید، مطمئن شوید که یکی از درگاه های یو اس بی آن خالی است تا بتوانید کارت شبکه ی بی سیم را در آن فرو کنید. اما اگر درگاه های آزاد یو اس بی در کامپیوترتان پیدا نمی شود، باید یک هاب بخرید تا درگاه های اضافی در اختیارتان بگذارد.

● مسیریابِ بی سیم خود را متصل کنید.:
اول از همه، مودم کابلی یا دیجیتالی خود را پیدا کرده و آن را بیرون بکشید تا خاموش شود. سپس، مسیریابِ بی سیم خودرا به مودم تان متصل نمایید. مودم شما باید مستقیما به اینترنت وصل باشد. بعدا، وقتی همه را به هم وصل کردید، کامپیوترتان بدون سیم به مسیریاب تان متصل خواهد شد، و مسیریاب نیز به نوبه ی خود، سیگنال ها را از طریق مودم تان به اینترنت ارسال خواهد کرد.
و اکنون، مسیریاب تان را به مودم وصل کنید.
توجه! توجه! تصاویری که در زیر می بینید، ممکن است با درگاه های موجود روی مسیریاب شما فرق داشته باشند. بنابراین بهتر است مستنداتی را که همراه تجهیزات تان بوده است مطالعه کنید تا بیشتر در جریان جزییات قرار بگیرید.
اگر در حال حاضر کامپیوترتان مستقیما به مودم وصل است، کابل شبکه را از پشتٍ کامپیوتر بیرون آورده و آن را به درگاهی در پشت مسیریاب که برچسب Internet، WAN، و یا LAN خورده است، فروکنید.
اگر در حال حاضر کامپیوتری ندارید که به اینترنت متصل باشد، یکی از دو سر کابل شبکه را (که جزو ضمایمِ مسیریاب تان بوده است)
به مودم خود وصل کرده، و سر دیگر ان را به درگاهی در پشت مسیریاب بی سیم تان که برچسبٍ Internet، WAN ، و یا LAN، خورده است، فروکنید.
اگر در حال حاضر، کامپیوترتان را به یک مسیریاب وصل کرده اید، کابل شبکه ای را که در یکی از درگاه های واقع در پشت مسیریابِ فعلی تان فرورفته است، بیرون کشیده، و این سرِ کابل را به درگاهی در پشت مسیریاب بی سیم تان که برچسب Internet،WAN،LAN خورده است، فروکنید. سپس، هر کابل شبکه ی دیگری که می بینید، بیرون آورده و آن ها را به درگاه های موجود در پشت مسیریابِ بی سیم تان فرو نمایید. شما دیگر به مسیریاب فعلی تان احتیاج ندارید، زیرا مسیریاب بی سیم جدیدتان، جای آن را گرفته است.
سپس، مودم کابلی یا دیجیتالی خود را وصل کرده و آن را روشن کنید. چند لحظه به آن فرصت بدهید تا به اینترنت متصل شود، و پس از آن، مسیریابِ بی سیم تان را وصل نموده وروشن کنید. بعد از یک دقیقه، چراغ Internet، WAN، LAN روی مسیریاب بی سیم تان باید روشن شود، به این معنی که با موفقیت به مودم تان وصل شده است.

● مسیریاب بی سیم تان را پیکربندی کنید:
با استفاده از کابل شبکه ای که جزو ضمایم مسیریابِ بی سیم تان بوده است، می بایست گاه به گاه کامپیوترتان را به یکی از درگاه های آزاد شبکه در پشتِ مسیریاب بی سیم تان متصل کنید (هر درگاهی که برچسب Internet،WAN ،و یا LAN نداشته باشد). اگر لازم است، کامپیوترتان را روشن کنید. در این حالت، کامپیوتر شما باید به طور خودکار به مسیریاب تان وصل شود.
سپس، مرورگر اینترنت تان را بازکرده و آدرس مربوط به پیکربندی مسیریاب را وارد کنید.

در این جا ممکن است از شما یک اسم رمز خواسته شود. آدرس و اسم رمزی که به کار خواهید برد، بسته به نوع مسیریاب شما فرق خواهد کرد، بنابراین باید به دستورالعمل های داده شده در دفتر چه ی مسیریاب تان رجوع کنید.

1) اسم شبکه ی بی سیم تان، موسوم به SSTD. این اسم، معرّف شبکه ی شماست. شما می بایست یک اسم خاص منحصربه فرد که کسی از همسایگان تان به کارنبرده باشد، انتخاب کنید.
2) تعیین کردن یک گذرنامه برای محافظت از شبکه ی بی سیم تان.  در مورد بیشتر مسیریاب ها، می بایست یک جمله ی قصار تعیین کنید تا مسیریاب تان برای تولید کلیدهای متعدد از آن استفاده کند. یادتان نرود که جمله ی قصارتان باید حتما منحصر به فرد و دراز باشد. (احتیاجی نیست آن را از بَر کنید).
3) تعیین یک اسم رمز سرپرستی، تا کل شبکه ی بی سیم تان را زیر  نظر بگیرید. درست مثل هر اسم رمزی، این اسم رمز نیز نباید کلمه ای باشد که هرکس بتواند در فرهنگ لغات پیدایش کند. یک اسم رمزِ مطمئن، ترکیبی از حروف، اعداد و علایم است. باید مطمئن شوید که می توانید این اسم رمز را به خاطر بیاورید، زیرا درصورتی که مجبور باشید یکی از تنظیمات مسیریاب تان را تغییر دهید، به آن احتیاج پیدا می کنید.
مراحل دقیقی که باید برای پیکر بندی این تنظیمات طی کنید، بسته به نوع مسیریاب تان فرق می کنند. بعد از تنظیم هر پیکر بندی، باید حتما Save Settings، Apply،و OK را برای ضبط کردن تنظیمات تان کلیک کنید و کابل شبکه را جدا کنید.

کامپیوتر های خود را وصل کنید:
اگر کامپیوتر تان، شبکه ی بی سیمِ سَرخود ندارد، کارت شبکه تان را در درگاه یو اس بی فرو کنید، و آنتن را در بالای سر کامپیوترتان قرار دهید (درصورتی که کامپیوتر رومیزی داشته باشید)، و یا کارت شبکه را در یکی از چاک های خالی پی سی کارت فرو کنید (درصورتی که کامپیوتر کتابی داشته باشید). خودِ ویندوز ایکس پی، کارتِ جدید را تشخیص داده، و ممکن است از شما بخواهد که سی دی مربوط به کارت شبکه را در اختیارش بگذارید.
دستورالعمل های داده شده از طریق نمایشگر، شما را درطولِ مرحله ی پیکربندی راهنمایی خواهند کرد.
توجه! توجه! مراتبِ زیر درصورتی صدق می کنند که سرویس پک2ی ویندوز ایکس پی داشته باشید. اگر ویندوز ایکس پی شما هنوز سرویس پک2 را زیارت نکرده است، باید در اسرع وقت آن را تهیه نموده و نصب کنید.
اینک، ویندوز ایکس پی باید شکلکی را در سینی سیستم به نمایش بگذارد مبنی بر این که یک شبکه ی بی سیم پیدا کرده است.

این مراحل را دنبال کنید تا کامپیوترتان به شبکه ی بی سیم مذکور وصل شود.

1) در سینی سیستم منطقه ی واقع در گوشه ی سمت راست پایین  نمایشگر روی شکلکٍ شبکه ی بی سیم کلیک راست بزنید، وسپس از منوی متعاقبِ آن، گزینه
View Available Wireless Networks را انتخاب کنید. درصورت برخورد با هر مشکلی، به دفتر چه ی راهنمای کارت شبکه ی خود رجوع کنید. از این که به فروشنده تان زنگ بزنید و از آن ها سؤال کنید، هیچ وقت تردید به خود راه ندهید.
2) به این ترتیب، پنجره ی «اتصال شبکه ی بی سیم» باید باز شود و  شبکه ی بی سیم خود را با همان اسمی که قبلا انتخاب کرده بودید در بین شبکه های موجود ببینید. اما اگر به هر دلیلی موفق به دیدنِ شبکه ی خود نشدید، در صدر ستون سمت چپ، روی Refresh Network List کلیک کنید. اکنون روی شبکه تان کلیک کرده، و سپس در سینی سیستم (گوشه ی تحتانی راست)، روی Connect کلیک کنید.
3) در این وقت ویندوز ایکس پی از شما می خواهد که کلید زیر را  وارد کنید. کلید رمزگذار همان کلیدی ست که پیش از این در هردو حوزه ی Network Key و Confirm Network Key وارد کرده بودید. پس از آن روی Connect کلیک کنید.
4) ویندوز ایکس پی مراحل پیشرفت کارش را در حین اتصال به  شبکه ی شما نشان می دهد. بعد از متصل شدن تان، می توانید پنجره ی اتصال شبکه ی بی سیم را ببینید. کارتان در این لحظه به اتمام رسید و می توانید از شبکه بی سیم خود استفاده نمایید.   

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۶ ، ۱۶:۵۰
مهندس شهاب عکاشه

بسیاری از کاربران سیستم عامل ویندوز از مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس برای فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند. این بدین معناست که امروزه کمتر کسی از مرورگر ویندوز به نام اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند. در این آموزش ما قصد داریم به شما آموزش دهیم تا چگونه این مرورگر را در سیستم‌عامل خود غیر فعال کنید. اما قبل از اینکه ما این روش را به شما آموزش دهیم، لازم است اطلاعات بیشتری در مورد این مرورگر به شما ارائه کنیم تا انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.


Microsoft Edge مرورگر جدید این شرکت می‌باشد که برای  وب‌های مدرن طراحی شده است بدین معنا که این مرورگر نمی‌تواند سایت‌هایی که با تکنولوژی‌های قدیمی ساخته شده‌اند را بارگزاری کند. به همین دلیل است که اینترنت‌اکسپلورر ۱۱ را در ویندوز ۱۰ قرار داده است. چون این مرورگر می‌تواند صفحاتی که با تکنولوژی‌های قدیمی ساخته شده‌اند را برای شما باز کند.

همچنین این مرورگر به کاربران ویندوز ۱۰ اجازه می‌دهد تا به محتوای پلاگین NPAPI مانند Silverlight و JAVA دسترسی داشته باشند.  با تمام این اوصاف، مایکروسافت یک راه بسیار ساده برای غیرفعال کردن این مرورگر به وجود آورده است. برای این کار کافی است مراحل زیر را طی کنید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز ۱۰:

1

وارد منوی Start شوید و Control Panel را انتخاب نمایید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10 + تصاویر

با تایپ کردن Control Panel در قسمت جستجو نیز میتوانید وارد این قسمت بشوید.

2

در Control Panel روی Programs کلیک کنید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10 + تصاویر

3

گزینه‌ی Programs and Features را انتخاب نمایید و روی لینک Turn Windows feature on and off کلیک کنید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10 + تصاویر

4

اکنون یک منو برای شما باز می شود.

گزینه‌ی Internet Explorer 11 را پیدا کرده و تیک کنار آن را بردارید. این کار را برای نسخه‌های قبل‌تر این مرورگر نیز باید انجام دهید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10 + تصاویر

5

پس از این کار، پیامی به شما نمایش داده می‌شود.

این پیام به شما می‌گوید آیا مطمئن هستید که می‌خواهید مروگر خود را غیر فعال کنید؟ اگر از تصمیم خود مطمئن هستید کافی است Yes را انتخاب کنید.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10 + تصاویر

6

ویندوز به صورت خودکار اینترنت اکسپلورر را غیر فعال می‌کند.

روش خاموش‌کردن اینترنت‌اکسپلورر در ویندوز 10 + تصاویر

توجه:

پس از آن که این کار انجام شد، باید کامپیوتر خود را restart کنید. غیر فعال کردن این مروگر به این معنی نمی‌باشد که دیگر شما نمی‌توانید از آن استفاده کنید یا تمامی فایل‌های آن برای شما پاک می‌شود. بلکه تمامی فایل‌ها برای شما باقی می‌ماند و در صورت نیاز می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۹:۵۳
مهندس شهاب عکاشه

در به روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ (Creators )، ویژگی Night Light به این نسخه اضافه شده است. با فعال کردن این ویژگی، سیستم شما به صورت خودکار از نورهای مناسب با شب استفاده میکند تا چشمان شما در نور کم آسیب نبیند. بنابراین این قابلیت می‌تواند برای کاربرانی که در شب از سیستم خود استفاده می‌کنند، مناسب باشد. در این آموزش می‌خواهیم روش فعال سازی و بخش‌های مختلف آن را برای شما توضیح دهیم.


نحوه فعال سازی Night Light:

برای فعال کردن این قابلت در ویندوز ۱۰، کافی است طبق مراحل پیش رفته و تنظیمات مورد نیاز را انجام دهید.

در ابتدا وارد Settings شوید. سپس در بخش System باید گزینه‌ی Display را انتخاب نمایید.

در این قسمت برای فعال سازی Night Light باید روی آیکون پایین آن یک بار کلیک کنید تا این ویژگی برای شما فعال شود.

** توجه داشته باشید که این ویژگی در طول روشنایی روز فعال نمی‌باشد. همان طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، در کنار Night Light یک زمانی داخل پرانتز نوشته شده است که به شما می‌گوید این ویژگی از چه زمانی برای شما فعال سازی می‌شود. همچنین سیستم به صورت خودکار در هنگام طلوع خورشید این ویژگی را برای شما غیر فعال می‌کند.

آموزش فعال‌سازی Night Light در ویندوز 10 + تصاویر

پیکربندی قابلیت Night Light:

1

برای رفتن به تنظیمات این قابلیت، باید بر روی لینک آبی رنگ Night light settings کلیک کنید.

برای فعال سازی در هر ساعتی از روز، می‌توانید روی Turn On Now کلیک کنید تا این ویژگی برای شما در هر ساعتی از روز فعال شود.

با استفاده از Color temperature at night، می‌توانید رنگ زمینه پس از فعال شدن این حالت در سیستم خود را مشخص نمایید.

آموزش فعال‌سازی Night Light در ویندوز 10 + تصاویر

2

پس از فعال کردن، سیستم به صورت خودکار زمان بندی‌های لازم را تنظیم می‌کند.

گزینه‌ی Sunset to sunrise این ویژگی را از غروب آفتاب تا طلوع برای شما فعال می‌کند.

** توجه داشته باشید که پس از انتخاب کردن این گزینه، باید تنظیمات مکان و موقعیت شما تنظیم شده باشد. برای مشاهده آن، می‌توانید Location Settings  را انتخاب نمایید.

3

برای تنظیم کردن زمان فعال شدن و غیر فعال شدن night light، ابتدا باید Schedule night light را فعال نمایید. سپس می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی Set hours، زمان‌های مورد نظر خود را ایجاد کنید.

آموزش فعال‌سازی Night Light در ویندوز 10 + تصاویر

4

ویندوز ۱۰ برای دسترسی راحت تر، قابلیت Night Light را در بخش Action Center نیز قرار داده است.

در صورت عدم مشاهده آن، کافی است روی Expand کلیک کنید. پس از آن، عبارت Choose your quick actions را تایپ کنید. در این تنظیمات شما می‌توانید Night Light  را انتخاب کنید تا ۴ مورد مهم برای شما شود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۹:۵۰
مهندس شهاب عکاشه

آپدیت نگه داشتن ویندوز کاری مهم و ضروری برای کاربران این سیستم‌عامل می‌باشد. در هر نسخه از ویندوز، مشکلات و باگ‌های نسخه‌های قبلی برطرف می‌شوند و حتی ممکن است قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شود. دراینجا ما قصد داریم به شما آموش دهیم تا چگونه آپدیت‌های موجود برای ویندوز خود را مشاهده کنید.


1

در ابتدا وارد منوی استارت ویندوز شوید و عبارت check for updates را در نوار جستجو تایپ نمایید.

پس از آن، صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن جا می‌توانید تمام آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را مشاهده کنید. اگر از ویندوز‌ ۷ استفاده می‌کنید، برای باز کردن این صفحه‌ی، باید به Control Panel بروید.

روش چک‌کردن آپدیت‌های ویندوز 10 + تصاویر

2

در صفحه نمایش، زمان آخرین اتصال به سرور مایکروسافت برای آپدیت به شما نمایش داده می‌شود.

با زدن دکمه‌ی Check for updates پس از چند لحظه، آخرین نسخه‌ی ویندوز خود و آپدیت نرم افزارهای موجود در سیستم خود را مشاهده خواهید کرد.

روش چک‌کردن آپدیت‌های ویندوز 10 + تصاویر

نکته مهم:

کاربران ویندوز ۷ پس از آن‌که به Control Panel وارد شدند، باید به قسمت System and Security بروند و در آنجا گزینه‌ی Windows Update را انتخاب نمایند. ظاهر این صفحه در ویندوز ۱۰و ۷ متفاوت می‌باشد ولی فرآیند تنظیمات مشابه است.

روش چک‌کردن آپدیت‌های ویندوز 10 + تصاویر

3

اکنون بر روی Check for Updates کلیک کنید تا آخرین آپدیت‌های سیستم‌عامل خود را مشاهده نمایید.

برای آپدیت کردن گزینه‌ی Install updates را انتخاب نمایید و عملیات نصب را انجام دهید. پس از به پایان رسیدن این کار، سیستم شما به صورت خودکار restart می‌شود.

توجه:
در حالت عادی نیاز به چک کردن آپدیت‌های ویندوز نمی‌باشد. این سیستم عامل به صورت خودکار در صورت نیاز به به‌روزرسانی، به شما اطلاع رسانی می‌کند و شما در صورت تمایل می‌توانید آخرین ورژن ویندوز خود را دریافت کنید.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۶ ، ۰۹:۴۷
مهندس شهاب عکاشه

یکی از مشکلات فراگیر کاربران تلگرام حجم زیاد مصرفی این شبکه اجتماعی است،راهکاری برای کاهش حجم اینترنت مصرفی تلگرام ارائه کرده ایم.

چگونه مصرف اینترنت را در تلگرام کاهش دهیم؟








یکی از راهکار هایی که می توانیم برای کاهشمصرف اینترنت حجمی خود به کار ببریم غیر فعال کردن گزینهAutoplay Gifs است.

این گزینه باعث می شود فایل هایی که به صورت گیف برای شما  ارسال شده اند به صورت خودکار دانلود شوند، در حالی که ممکن است شما تمایلی برای دیدن آن گیف نداشته باشید.دانلود خودکار این فایل ها باعث تلف شدن حجم اینترنت می شود.

یکی دیگر از راهکار هایی که می توانیم برای کاهش مصرف اینترنت به کار ببندیم و به نوعی جامع تر از موضوع بالا است، تغییرات در بخش Automatic media download  نرم افزار تلگرام است.در این بخش شما می توانید به تنظیمات دانلود اتوماتیک فایل ها دسترسی داشته باشید. 

چگونه مصرف اینترنت را در تلگرام کاهش دهیم؟ 

در عکس بالا شما می توانید از این دو گزینه برای مدیریت دانلود ها استفاده کنید.برای مدیریت دانلود ها "هنگامی که از داده تلفن  همراه استفاده می کنید"،گزینه اول را انتخاب کنید و از گزینه دوم برای مدیریت دانلود ها در زمان استفاده از وای فای بهره ببرید.

پس از کلیک بر روی هر یک از گزینه ها صفحه ای مشابه صفحه پایین باز می شود.این صفحه مربوط به دانلود های خودکار فایل ها با داده تلفن همراه و وای فای است.

چگونه مصرف اینترنت را در تلگرام کاهش دهیم؟

برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید فقط فایل هایی که مایل به دانلود خودکار آن ها هستید را تیک بزنید.به عنوان مثال می توانید مشخص کنید زمانی که از داده ی تلفن همراه استفاده می کنید،فقط عکس ها به طور خودکار برای شما دانلود شوند یا فیلم ها  را هرگز تیک نزنید تا به طور خودکار دانلود نشوند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۶ ، ۰۶:۵۳
مهندس شهاب عکاشه

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی با محوریت عکس است که محبوبیت بسیار بالایی در میان کاربران مجازی کسب کرده است. کاربران زیادی روزانه عکس‌های متفاوتی را برای یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. در این مقاله آموزشی به بیان ۵ قدم مهم امنیتی در اینستاگرام برای کاربران پرداخته می شود.

گام اول: حساب کاربری خود را "Private" کنید

با این کار امنیت حساب شما بالا می‌رود و دسترسی افراد ناشناس به حساب شما و عکس‌های موجود در آن کوتاه می‌شود. در این حالت وقتی شخصی می‌خواهد شما را دنبال کند، درخواست خود را برای شما ارسال می‌کند. در صورت پذیرش این درخواست، این شخص از دنبال کننده‌های شما خواهد شد و به پروفایل شما و عکس‌های آن دسترسی خواهد داشت.

برای انجام این کار در سیستم‌عامل اندروید، وارد حساب کاربری خود شوید، روی گزینه "EDIT YOUR PROFILE" کلیک کنید و اطمینان حاصل کنید گزینه مقابل عبارت "Posts are Private" فعال باشد. در سیستم‌عامل "iOS" وارد قسمت تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام در حساب کاربری خود شوید، و اطمینان حاصل کنید گزینه "Private Account" فعال باشد. در این حالت می‌توانید مطمئن شوید فقط افرادی که شما درخواست آن‌ها را تایید می‌کنید، می‌توانند شما را "Follow" کنند، و عکس‌های شما را ببینند.


گام دوم: در انتشار عکس های خصوصی خود بسیار دقت کنید

قسمت بیوگرافی شما در پروفایل اینستاگرام برای همه نمایش داده می‌شود، حتی کسانی که از فالوئرهای شما نباشند. در مورد اهمیت‌ اطلاعاتی که در این قسمت وارد می‌کنید، خودتان باید تصمیم بگیرید. به‌طور مثال برخی از کاربران محل زندگی خود را در این قسمت ذکر می‌کنند. ذکر این اطلاع حریم خصوصی برخی از کاربران را می‌تواند به خطر بیاندازد.


گام سوم: هر از گاهی لیست فالوئرهای خود را بررسی کنید

هر از گاهی لیست "Follower"های خود را بررسی کنید و افراد ناشناس را بلاک کنید: همان‌طور که در گام نخست هم اشاره کردیم، برای امنیت بالای پروفایل خود در اینستاگرام، پروفایل خود را به صورت "Private" نگه دارید، چرا که در صورتی که پروفایل شما "Private" باشد، تنها افرادی که اجازه می‌دهید می‌توانند عکس‌ها و اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌تان را ببینند. برای همین لیست فالوئرهای شما بسیار مهم است. بهتر است هر از چند گاهی لیست فالوئرهای خود را بررسی کنید و کسانی که برای شما ناشناس هستند را "UnFollow" و یا بلاک کنید. پیشنهاد می‌کنیم به فالوئرهایتان، ۱۰۰ درصد اعتماد داشته باشید. برای این کار وارد پروفایل شخص مورد نظر شوید و مراحل زیر را انجام دهید:

گام چهارم: گزینه مربوط به تگ کردن عکس‌ها را به حالت تایید دستی تنظیم کنید

 شاید بسیار برای شما پیش آمده باشد که در عکس‌هایی تگ می‌شوید که تمایل نداشتید که آن عکس منتشر شود و یا در آن تگ شوید. با تگ شدن شما در یک عکس، آن عکس به قسمت تگ پروفایل شما در حساب اینستاگرام اضافه خواهد شد. شما با اعمال این تنظیمات می‌توانید تگ کردن عکس‌ها را به صورت دستی تنظیم کنید، یعنی شما تشخیص می‌دهید که عکس به شما تعلق دارد و یا خیر. برای اعمال این تنظیمات به پروفایل خود مراجعه کنید، وارد قسمت "Photos of You" شوید، روی آیکون سه نقطه در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید، روی گزینه"tagging options" کلیک کنید. پس از آن گزینه "add manually" را انتخاب کنید. در "iOS" هم کافی است به بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام بروید، در بخش اکانت به قسمت "Photo of You" بروید و و گزینه "add manually" را انتخاب کنید. در بخش "Hide Photos" هم می‌توانید مشخص کنید کدام یک از عکس‌هایی که در آن تگ شده‌اید، نمایش داده بشود و کدام مخفی باشد. 


گام پنجم: فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای

چندی پیش اینستاگرام قابلیت تایید هویت دو مرحله‌ای یا Two Factor Authentication را به اپلیکیشن خود اضافه کرد. این لایه امنیتی از حساب شما در مقابل نفوذ هکرها محافظت می‌کند. وقتی از طریق دستگاه جدیدی بخواهید وارد حساب اینستاگرام خود شوید، علاوه بر وارد کردن رمزعبور باید، کد امنیتی که برای شما ارسال می‌شود هم وارد کنید. این روش امنیت حساب کاربری شما را بالا می‌برد و از نفوذ افراد ناشناس به حساب شما خودداری می‌کند. برای فعال کردن این قابلیت تنها کافی است به بخش تنظیمات اپلیکیشن اینستاگرام مراجعه کنید، گزینه Two Factor Authentication را انتخاب کنید.


اگر امنیت و حفظ حریم خصوصی در اینستاگرام برای شما موضوع مهمی است، این ۵ تنظیم مهم امنیتی را اعمال کنید و در هنگام انتشار عکس در اینستاگرام به مواردی مثل مخفی‌ بودن موقعیت مکانی خود، مطمئن بودن از اینکه عکسی که منتشر کردید اطلاعات مهم و شخصی از شما را نشان نمی‌دهد، عدم استفاده از هشتگ‌های نامناسب و غیره توجه کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۶ ، ۱۳:۰۶
مهندس شهاب عکاشه